بازرسی بیش از 79 هزار واحد دام در لرستان

بازرسی بیش از 79 هزار واحد دام در لرستان

جواد گودرزی در گفتگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد اظهار داشت: به منظور حفظ سلامت دام‌ها، طیور و جلوگیری از تلف شدن آنها، در سال گذشته، عملیات درمانگاهی روی 11 هزار و 846 رأس دام سنگین، 143 هزار و 572 رأس دام سبک، یک میلیون و 840 هزار و 546 قطعه طیور و 379 سایر دام‌ها انجام شده است.
وی افزود: همچنین در این مدت در مجموع 14 هزار و 543 گواهی بهداشتی حمل فرآورده‌های خام دامی در سطح استان لرستان صادر شده است.
مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: همچنین در این مدت 14 میلیون و 106 هزار و 538 قطعه طیور نیز در سطح کشتارگاه‌های صنعتی طیور لرستان کشتار شده که از این تعداد 113 هزار و 413 قطعه آلوده توسط دامپزشکان ضبط و با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط معدوم شده است.
گودرزی خاطرنشان کرد: 169 هزار و 628 رأس دام سبک و سنگین سال گذشته در سطح کشتارگاه‌های صنعتی این استان کشتار و با نظارت شبکه دامپزشکی به بازار مصرف عرضه شده است.
وی تصریح کرد: از این تعداد 118 هزار و 884 رأس دام سبک و 50 هزار و 744 رأس نیز دام سنگین بوده است.
مدیرکل دامپزشکی لرستان با اشاره به حضور مستمر دامپزشکان در کشتارگاه‌ها و نظارت دقیق بر نحوه کشتار دام اضافه کرد: در این مدت 128 هزار کیلوگرم گوشت آلوده در کشتارگاه‌های استان شناسایی و لاشه آنها ضبط و معدوم شده است.
گودرزی در ادامه خواستار تعطیل شدن واحدهای پرورش بدون ضابطه مرغ در استان شد و گفت: وجود گرد و غبار زمینه برای بروز بیماری‌های مرغی از جمله برونشیت را فراهم می‌کند و این عامل سبب خسارت به مرغداری‌ها می‌شود.
وی با بیان اینکه در بحث تنوع واکسن در حال حاضر به مرحله‌ای رسیده‌ایم که هیچ‌گونه مشکل و کمبودی نداریم، بیان داشت: یکی از مشکلات اساسی ما جابه‌جایی بدون ضابطه مرغ است و بهترین شرایط کشتار و بسته‌بندی در محل تولید بوده و این در قانون آمده است.
مدیرکل دامپزشکی لرستان با بیان اینکه واحدهای پرورش بدون ضابطه مرغ در استان باید تعطیل شوند، بیان داشت: ساختار مرغداری‌ها باید اصلاح شود و نصب کوره‌های لاشه‌سوز یکی از موارد اصلاحات است.
گودرزی خواستار برخورد با متخلفان و واسطه‌ها در بحث جوجه‌های غیراستاندارد شد و اضافه کرد: باید در این ارتباط کنترل صورت گیرد، خیلی از پرونده‌های ما در کشتارگاه‌ها مربوط به عدول از ضوابط دامپزشکی است.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com