بازدید بیش از 17 هزار خودرو حمل دام و طیور در قم

بازدید بیش از 17 هزار خودرو حمل دام و طیور در قم
مدیرکل دامپزشکی استان قم، از توسعه نظارت قرنطینه‌ای از طریق پست‌های ویژه خبر داد و گفت: در 6 ماهه سال جاری 17 هزار و 500 مورد بازدید از خودروهای حامل‌ دام و طیور در مبادی ورودی استان قم صورت گرفت.
دکتر مهدی رفیعی محمدی در آستانه 14 مهرماه، روز دامپزشک، به تشریح عملکرد اداره دامپزشکی قم در 6 ماهه اول سال پرداخت و گفت: امسال بیش از یک میلیون و 350 هزار رأس دام مایه کوبی، 27 هزار و 500 رأس دام تست سل و 17هزار و 500 رأس دام خون گیری تب مالت صورت گرفت و دام‌های بیمار شناسایی و معدوم شدند.
کاهش کانون‌های بیماری دام و طیور در استان
وی از کاهش کانون‌های بیماری در میان دام وطیور نسبت به سال گذشته در قم خبر داد و اظهار داشت: کانون تب برفکی دام 50 درصد، کانون تب برفکی گوسفندی 83 درصد، کانون بیماری PPR گوسفند و بز 40 درصد و کانون بیماری آبله 75 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.
واکسیناسیون بیش از 8 میلیون و 800 هزار طیور
مدیرکل دامپزشکی استان قم، با بیان اینکه در سال جاری 153 هزار رأس دام در استان کشتار شده است، ادامه داد: بیش از 60 تن دام آلوده در خط کشتار شناسایی و معدوم و بیش از 32 تن انواع آلایش و گوشت غیر بهداشتی نیز از چرخه خارج و نابود شد.
رفیعی محمدی، با بیان این مطلب که از 8 میلیون و 800 هزار کشتار طیور، بیش از 50 تن انواع طیور غیر بهداشتی شناسایی و معدوم شد، افزود: با همکاری بخش خصوصی 119 میلیون دز انواع واکسن به طیور تزریق شد که 14میلیون دز آن، توسط همکاران بخش خصوصی تزریق شده است.
نظارت دقیق بر فراورده‌های خام مراکز تولید و فروش
وی از بیش از 4 هزار تست آزمایشگاهی، نمونه برداری از مراکز دام و طیور، در ماه‌های اخیر خبر داد و گفت: خوشبختانه بیش از 18 تن از فراورده‌های گوشتی غیر بهداشتی طی بازدید کارشناسان اداره کل در بیش از 26 هزار مراکز توزیع مانند قصابی‌ها، رستوران‌ها و... شناسایی و معدود شد.
دامپزشکان قشر محجوب جامعه هستند
مدیرکل دامپزشکی استان قم، با تأکید بر اینکه بیش از 832 مورد بیماری مشترک دام و طیور شناسایی شده است، اظهار داشت: دامپزشکان خدمتگزاران گمنام سلامتی انسانها هستند و همیشه در معرض بیمارهای ناشناخته و پرخطر هستند که جا دارد زحمات این عزیزان ارج نهیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com