بازدید از موزه صنعت مرغداری در کشور هلند و نشست روسای صنعت مرغداری

بازدید از موزه صنعت مرغداری در کشور هلند و نشست روسای صنعت مرغداری

صنعت مرغداری جهان دارای قدمتی بس عجیب و شگفت انگیز است. نحوه پرورش مرغ در خانه ها، حمل تخم مرغ ها برای بازار فروش، نحوه قیمت گذاری تخم مرغ، شکل کشتار مرغ، مرغداری های کوچک و خانگی همه و همه برای خود زیبایی هایی را دارد که فقط در موزه صنعت مرغداری واقع در کشور هلند می توان این زیبایی را از نزدیک دید و لمس کرد.
بازدید از این موزه با هماهنگی شرکت سان صفا - نماینده VIV در ایران - و شرکت مهد امیران گشت و دفتر مرکزی DCP هلند ( Dutch Poultry Centre ) صورت گرفت که جا دارد از زحمات این دو شرکت نهایت قدردانی را به عمل آورم.







شاید برای هر شخص فعال در صنعت مرغداری بازدید از این موزه، جذاب و جالب باشد در این موزه هر آنچه که از ابتدای صنعت مرغداری در بخش گوشتی و تخمگذار مورد استفاده شده است، همراه با روند توسعه آن و آنچیزی که امروز به آن رسیده است قرار گرفته است. در این تور آموزشی و علمی، مسئول موزه صنعت مرغداری به چگونگی استفاده ابزارها در تولید و توزیع و فروش مرغ و تخم مرغ پرداخت و همراه با هنر بیان خود، مطالب را بسیار شیوا در اختیار بازدیدکنندگان قرار داد.
یکی از بخش های زیبای این موزه نگهداری نژاد های مختلف مرغ در قفسهای بزرگی بود که در بیرون از موزه نگهداری و کنترل می شد که زندگی طبیعی طیور را با سادگی خاصی می توانستید از نزدیک نگاه کنید.
درآمد این موزه از راه فروش بلیط، فروش تخم مرغ به افراد محلی و حمایت مالی اسپانسر های نامدار صنعت مرغداری جهان می باشد.






























در بخشی از این موضوع اتاق مزایده قیمت تخم مرغ در زمان های قدیم بود که در زمان خود دارای تکنولوژی های برجسته ای بود که نمی توانستید از کنار آن به سادگی رد شوید.






قبل از بازدید از موزه صنعت مرغداری، آقای سیمونس ( Simons ) سفیر و سخنگوی ویژه شرکت DCP که از مفاخر علمی صنعت مرغداری می باشند در یک محیط دوستانه با گروه اعزامی از ایران، به گفتگو پرداختند و در خصوص رشد و پیشرفت صنعت مرغداری در جهان و هلند سخنانی را بیان کردند.







پس از بازدید از موزه صنعت مرغداری با هماهنگی که بین شرکت سان صفا و DCP انجام شد، گروه اعزامی از ایران توانستند با حفظ امنیت های پرورشی از یک مرغداری تخمگذار با مدل پرورشی خارج از قفس بازدید نمایند که مرغدار فعال در آن مرغداری به سوالهای مخاطبین پاسخ دادند.












در کنار این تور یک روزه، نشست علمی بین روسای صنعت مرغداری توسط دفتر اصلی VIV واقع در کشور هلند برگزار گردید که از بار علمی خوبی نسبت به مسائل روز برخوردار بود.
حدود 250 نفر از روسای صنعت طیور در این نشست صنعت که موسوم به Poultry Summit Europe بود شرکت نمودند. تمامی  شرکت کنندگان این شانس را داشتند که با سایر روسا مذاکره نموده و بکه کاری خود را تقویت نمایند.
این نشست موقعیتی منحصر به فرد برای متخصصان صنعت تولید طیور بود. آخرین پیشرفت های فنی و همچنین چشم اندازهایی از آینده در این نشست معرفی شد و حضار را به سوی تولید محصولات طیور با سوددهی بالا سوق داد.

چالش های کلیدی
نشست مذکور به شش چالش موجود در صنعت طیور اشاره کرد که به دیدگاه های موضوع بندی شده ی مصرف کنندگان و همچنین نظرات علمی و صنعتی پرداخت.
برای هر چالش یک فرد  پیشرو در خصوص همان چالش معرفی شد که این فرد پیشرو خود با این چالش مواجه شده بود.
این فرد چالش های خود را به طور خلاصه برای حضار ارائه می  نمود و در پایان لیستی از چالش های افراد تهیه می شد تا این لیست بتواند به عنوان دستور کار در آینده مورد استفاده سایرین قرار گیرد








همچنین در ادامه این نشست علمی که بین روسای صنعت مرغداری و در هلند انجام شده بود آقای ویلم ون دن اتلار، مدیر کمپانی HatchTech، توضیح داد که چرا شرایط بسیار خوب خوابیدن مرغ بر روی تخم برای محصولات بدون آنتی بیوتیک ضروری است.
مطالب مشابه این نیز از سوی شرکت های Cobb، Provimiو Viscon Hatchery Automation نیز ارائه گردید.
ویلم ون دن اتلار گفت:"خوابیدن مرغ بر روی تخم مرحله ای اساسی برای رشد جوجه است. با ایجاد شرایط عالی و مناسب برای خوابیدن مرغ بر روی تخم و همچنین با فراهم نمودن دسترسی جوجه در روزهای اول پرورش به غذا و آب، بنیاد محصولات بدون آنتی بیوتیک را بنا می کنیم.
وی ادامه داد: محصول شرکت ما یعنی MicroClimer Setters و HatchCare Hatchers  به جوجه بهترین شرایط لازم را برای شروع زندگی هدیه می دهد. محصولات بدون آنتی بیوتیک طیور از طریق داشتن مزیت های زیاد حاصل می شوند؛ محل تخم گذاری نیز مرکز این مزیت است.

 
نظرات شما
  •  

    جواد قانونی گفت : ۹۵/۰۳/۱۲

    نظرم اینه که من بیشتر از خود مرغدارا بفکر اونا بودم زمانیکه اداره بودم بیشتر خود وزیر بیشتر از فرزندان مرغدار بیشتر از مسئول که معاون طیور به مرغدارا دلسوزی کردم دلسوزی ارزش و احترام خاصی قائل شدم اخرشم گفتن به نگهبانی اداره دستور میدم تو رو اداره نذاره چون چهار سال مجانی کار کردم برف میومد هیچکی نمیومد اداره من میرفتم تا جواب ارباب رجوع بدم بیشتر از خود مردم هلند به هلند علاقه دارم شش سال عضو انجمن جهانی مرغداری یودم بخاطر علاقه به هلند مریض شدم به بخش گفتاریم اسیب وارد شد استرس کشیدم بخاطر علم

    پاسخ...
  •  

    جواد قانونی گفت : ۹۵/۰۳/۱۲

    روزی نبوده که از هلند حرف نزنم همیشه دوسداشتم شرکت علمی کارکنم حداقل زمینه پیشرفتم فراهم بشه شاید از اون طریق رفتم دوره ای بازدیدی بکنم از هلند کشورهای معتبر سرمایه ندارم مرغدار بشم با پول خودم برم حداقل زمینه کاری باشه از اون طریق برم ثانیه ای نمیشه ذهنم نباشه عشق واقعیم علم وبخاطرش جانمومیدم دویس سالم عمر کنم از علم دس برنمیدارم ولی الان با32سال وچهارسال مجانی کارکردن وسه سال نامزد شدن بی پول وبیکار

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com