بازار گوشت مرغ بر عکس تخم مرغ؛ مازاد عرضه

بازار گوشت مرغ بر عکس تخم مرغ؛ مازاد عرضه
حسین مقدم نیا در مصاحبه با رادیو اقتصاد با تأکید بر مدیریت همزمان عرضه تقاضا گفت : از دولت انتظار داریم ضمن حمایت از صادرات ، از واردات گوشت مرغ  هم جلوگیری شود.
وی نرخ فروش مرغ زنده در کارخانه ها را 2200 تومان ذکر کرد و گفت : در روز های اخیر این قیمت حتی به 1700 تومان هم رسیده بود.
مقدم نیا  با بیان این که قیمت گوشت مرغ در فروشگاه ها به 3200 تومان در هر کیلوگرم می رسد ، افزود: برای داشتن بازار باثبات و اقتصادی باید همه امور تولید و توزیع در اختیار تشکل های تولیدی باشد تا ضمن ایجاد تعادل پایدار در بازار ، همزمان از دو بخش تولید و مصرف حمایت شود.
وی با بیان اینکه تولیدکنندگان به فعالیت های جوجه ریزی در واحد های مرغداری خودشان ادامه می دهند ، گفت : باید شرایطی فراهم شود که تولیدکنندگان از شرایط  خوبی برخوردار شوند و دچار زیان نشوند و قیمت ها هم برای مصرف کننده مناسب باشد.
مقدم نیا گفت : با همکاری مسئولان جهاد کشاورزی کف قیمت برای واحدهای تولیدی در هر کیلوگرم  گوشت مرغ حدود 2360 تومان تعیین شده است.
وی تولید مرغ در کشور را سالانه یک میلیون و 600 هزار تن اعلام کرد و افزود : دولت می تواند با حمایت از تامین نهاده های ارزان قیمت ، ارائه جایزه صادراتی ، حذف واردات و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت از این صنعت پشتیبانی کند.
مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی  گفت : اکنون مازاد تولید داریم واگر جوایز صادراتی پرداخت شود می توانیم بخشی از مازاد تولید را به کشورهای همجوار عرضه کنیم.
وی قیمت کنونی را برای تولید کننده زیان بخش دانست و گفت: از دولت می خواهیم با همکاری تشکل های تولیدی قیمت مناسب و اقتصادی در نظر بگیرد تا تنظیم بازار پایدارتر شود ، چون جوجه ریزی ها هم افزایش می یابد.
مقئدم نیا گفت : از مسئولان می خواهیم در زمانی که گوشت مرغ گرم فراوان عرضه می شود از عرضه گوشت منجمد و سرد خودداری شود تا تعادل عرضه و تقاضا به هم نخورد.
وی اظهار داشت : دولت هم قول داده است این بخش از آسیب ها در مصون باشد  و تولیدکننده و مصرف کننده دغدغه نداشته باشند و اگر حمایت های دولت بموقع باشد ، بخش تولید هم به تعهدات خود عمل خواهد کرد و بازار کمبودی از لحاظ عرضه نخواهد داشت.

 
نظرات شما
  •  

    lمرغدار از ساری گفت : ۹۰/۰۷/۲۰

    سلام.چرا اون زمان که تخم مرغ مثله امروز که مرغ ارزونه ارزون بود کسی له شدنه این تولید کننده بدبختو ندید.اون زمان تعزیرات حکومتی کجا بودند چرا پیشگیری و حمایت نکردند.حالا تا به قیمت واقعی رسید همه صداشون درامد.دیگه نمیدونن ما هم هزینه مان100 برابر شده اما قیمت محصول پایینه.ما از کجا بیاریم اخه کسی صدا ما رو نمیشنوه.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com