بازار گوشت قرمز و مرغ در کنترل است

بازار گوشت قرمز و مرغ در کنترل است

جام جم آنلاین: سخنگوی وزارت جهاد کشاورزی گفت: هم اکنون بازار گوشت قرمز و مرغ در کشور تحت کنترل است و هیچ مشکلی در خصوص تامین نیاز مردم به مواد پروتئینی با قیمت مناسب وجود ندارد.
محمد حسین انصاری فرد در گفتگو با ایرنا افزود: در زمان حاضر هرکیلوگرم گوشت مرغ منجمد با قیمت 23 هزار ریال و هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم با قیمت 25 هزار و 500 ریال به میزان کافی در میادین میوه و تره‌ بار در حال عرضه است.
به گفته وی، توزیع روزانه 400 تن گوشت مرغ در تهران به کاهش قیمت این محصول در بازار کمک کرده ، به گونه ای که قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم در خرده فروشی ها به کمتر از 30 هزار ریال کاهش یافته است.
انصاری فرد در ادامه اظهار داشت: با وجود وضعیت مناسب توزیع گوشت مرغ در میادین میوه و تره‌بار ، وزارت جهادکشاورزی آماده است تا زمانی که تقاضا برای این محصول در بازار وجود داشته باشد ، نسبت به عرضه گوشت مرغ منجمد و گرم اقدام کند.
وی همچنین قیمت گوشت قرمز را در شرایط کنونی مناسب خواند و گفت: اکنون هر کیلوگرم گوشت قرمز حداکثر تا 83 هزار ریال در بازار توزیع می شود و وزارت جهاد کشاورزی آماده است گوشت قرمز منجمد را 45 هزار ریال تا 62 هزار ریال به میزان تقاضای مصرف کنندگان در سطح میادین میوه و تره ‌بار عرضه کند.
وی با بیان آنکه ممکن است گوشت قرمز در برخی مناطق شهر با قیمت بالاتر به مصرف کنندگان عرضه شود، اظهار داشت: قیمت گوشت قرمز در این مناطق ملاک نیست ، بلکه روند کلی بازار باید مورد توجه قرار گیرد.
این مقام مسئول همچنین افزایش نسبی قیمت تخم مرغ را در روزهای اخیر امر عادی خواند و گفت: معمولا با پایان فصل گرما مصرف تخم مرغ افزایش می یابد و این امر سبب رشد نسبی قیمت این محصول در بازار می‌شود.
وی با این حال قیمت تمام شده تخم مرغ را بالا دانست و افزود: افزایش نسبی قیمت تخم مرغ در نیمه دوم سال بیانگر گران فروشی این محصول نیست ، بلکه تخم مرغ در نیمه اول سال با قیمتی پایین تر از قیمت تمام شده در بازار عرضه می‌شود و این امر تولیدکنندگان را با زیان مواجه می سازد.
به گفته انصاری فرد، وزارت جهاد کشاورزی درصدد برنامه ریزی برای ایجاد واحدهای فرآوری تخم مرغ است تا ایامی که مصرف این محصول به دلیل گرمای هوا کاهش می یابد ، با فرآوری تخم مرغ و صادرات آن از وارد شدن زیان به تولید کنندگان جلوگیری شود. ضمن آنکه تاکنون دو واحد فرآوری در این زمینه در کشور راه‌اندازی شده است.
وی در پایان از آمادگی وزارت جهاد کشاورزی برای تامین گوشت قرمز و مرغ کارکنان دولت به ویژه ماه رمضان خبر داد و گفت: این وزارتخانه برای تامین هر میزان گوشت مرغ و قرمز در این خصوص آمادگی کامل دارد.

 
کلمات کلیدی کنترل قیمت
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com