بازار گوشت دام سبک ایران در خلیج فارس

بازار گوشت دام سبک ایران در خلیج فارس
سعید سلطانی سروستانی درباره واردات گوشت از برخی کشورها، گفت: در حال حاضر شاهد واردات گوشت به صورت بسته بندی از سوی برخی کشورها نظیر برزیل، استرالیا، ارمنستان و پاکستان هستیم البته قاچاق دام زنده بدون توجه به مسائل بهداشتی از سوی کشورهای همسایه نیز یکی دیگر از مشکلات است.
وی بیان کرد: قاچاق دام زنده از طریق مرزها بدون توجه به مسائل بهداشتی زنگ خطری است که باید مسئولان به آن توجه بیشتری نشان دهند.
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور ضمن مقایسه کیفیت گوشت داخل کشور با سایر گوشت ها: کیفیت گوشت ما به مراتب بهتر از گوشت سایر کشورها است. اما مسئولان بدون توجه به شرایط تولید داخل همچنان اقدام به واردات گوشت به صورت بسته بندی می کنند.
وی با اعلام این مطلب افزود: گوشت ایران به دلیل کیفیت مطلوب دارای بازار خوبی است به طوری که کشور امارات با توجه به این که دروازه های واردات  گوشت را باز گذاشته است متقاضای خریداری گوشت از کشور ما است.
سلطانی اظهار داشت: امارات بابت خرید گوشت دام های سبک از ایران 2 برابر پول می دهد.
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور بیان کرد: گوشت دام سبک کشورمان در حوزه خلیج فارس بازار خوبی دارد به طوری که برخی کشورها حاضر هستند 2 برابر هزینه کنند.
وی افزود: ما بیشتر به کشورهای خیلج فارس صادرات گوشت گوسفند داریم اما با توجه به گرانی گوشت گوساله در ترکیه، این گوشت  را به ترکیه صادر می کنیم.
سلطانی مطرح کرد: دام سبک ایران در خارج از کشور به ویژه کشورهای خلیج فارس به دلیل کیفیت بالا بازار خوبی دارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com