بازار مرغ باب میل مصرف‌کنندگان شد

بازار مرغ باب میل مصرف‌کنندگان شد
هر کیلوگرم مرغ در سطح شهر شش‌هزار و 300 تا شش‌هزار و 500 تومان به فروش می‌رسد و ذخایر شرکت پشتیبانی امور دام نیز کاملاً قابل اعتماد است.
رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ کشور با اعلام این خبر گفت: قیمت مرغ در شرایط فعلی باب میل مصرف‌کنندگان و از نرخ مناسبی برخوردار است، به‌طوری که هر کیلوگرم مرغ گرم در سطح شهر از شش‌هزار و 300 تا شش‌هزار و 500 تومان به فروش می‌رسد، اما قیمت فروش مرغ زنده پایین و هزینه‌های تولید را پوشش نمی‌دهد.
محمد یوسفی افزود: هر کیلوگرم مرغ زنده به قیمت چهارهزار و 400 تومان و حداقل با 600 تومان ضرر به فروش می‌رسد، در حالی که نرخ کارشناسی وزارت جهادکشاورزی در سال گذشته پنج‌هزار و 200 تومان بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در سال جاری هزینه‌های تولید مرغ افزایش داشته است، اما معلوم نیست که چرا ستاد تنظیم بازار، نرخ جدید مرغ در سال جاری را با توجه به هزینه‌های جاری اعلام نمی‌کند.
رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ کشور ادامه داد: تقاضای مصرف کنندگان داخلی، میزان تولید و عرضه این محصول را پوشش نمی‌دهد و شرکت پشتیبانی امور دام نیز ظرفیت مشخصی برای عرضه دارد و سرانجام باید ذخیره خود را به بازار مصرف عرضه کنند.
یوسفی تصریح کرد: شرکت پشتیبانی امور دام هر کیلوگرم مرغ را شش‌هزار و 500 تومان از مرغ دار، تشکل‌ها و کشتارگاه‌ها خریداری می‌کند، اما باید گفت که ظرفیت این شرکت نیز محدود است و باید فکر عاجلی برای این مازاد تولید کرد.
وی یادآور شد: بنا بر گزارش بانک مرکزی، قیمت مرغ در ماه رمضان نیز تغییری نداشته، اما نرخ تخم‌مرغ با افزایش 22 درصد روبه‌رو بوده است که آن نیز به‌زودی فروکش خواهد کرد.
 
نظرات شما
  •  

    kamran گفت : ۹۳/۰۴/۱۷

    واقعا دست گلتون درد نکنه که به فکر رفاه مردم هستید تا هزینه ها بهشون فشار نیاره منتها نه با خلاقیت مدیران خدوم و زحمتکش بلکه با تو شیشه کردن خون ما مرغدارهای بدبخت.یعنی نبوغ انیشتن در مقابل نبوغ حضرات اندازه جلبک هم نبوده.من به داشتن چنینی مدیرانی به خودم میبالم

    پاسخ...
  •  

    سید علی موسوی گفت : ۹۳/۰۴/۱۸

    باسلام بهتر است به مسولین عزیزاطلاع رسانی شود بلاخره روزی خواهد رسیدکه به مانند کمبود اب صنعت مرغ هم نابود میشود ودر ان زمان فقط باید فاتحه خواند!!

    پاسخ...
  •  

    مرغدار ایلامی گفت : ۹۳/۰۴/۳۱

    با سلام خدمت دوستان عزیز مسولین محترم ایا کجای این دنیا دیده شده یه تولید کننده 50روز تلاش کنه که گوشت سالم تحویل جامعه بده 50روز استرس وزجر بکشه بهترین مرغ تحویل ملت بده در پایان 16ملیون هم ضرر بده واقعا متاسفم برای ان مسولی که گناه من و امسال منو به دوش میکشه فقط مسول محترم اینو بدان خدایی هم هست که انتقام زن وبچه منو ازد بگیره

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    مرغداری از شما غرب گفت : ۹۳/۰۴/۳۱

    همکار بزرگوار مسائلی را که فرمودید در موقعیت جغرافیایی به نام ایران تحت لوای دولت تدبیر و امید دیده شده و چنانچه از شواهد معلومه حالا حالا هم دیده خواهد شد

    پاسخ...
  •  

    علي اسدالهي گفت : ۹۳/۰۵/۲۴

    بله بازار مرغ باب ميل مصرف كننده شد. اما به چه قيمتي؟هر زمان خواستند از مصرف كننده حمايت (بي جهت ) بكنند قيمت مرغ را غير كارشناسي شده پايين نگه داشتند تا مصرف كننده از سفره مرغدار ارتزاق كند. ولي ديگه مصرف كننده اي نماند. من خودم مرغدار و دامپزشكم . درب مرغداري را يك ساله كه قفل كردم و رفتم دنبال يه شغل بسيار راحت و پولساز. اصلا مقصر ما (توليدكننده) بوديم كه با توليد خودمان مشكلات براي واردكنندگان عزيز مي ساختيم.شكر خدا نفت براي خريد مرغ و همه چيز داريم پس چرا توليد كنيم. ؟ كاش زودتر فهميده بودم

    پاسخ...
  •  

    علي اسدالهي گفت : ۹۳/۰۵/۲۴

    بله باب ميل مصرف كنند گان شد ولي به چه قيمتي. به قيمت در كشيدن اخرين نان از سفره مرغدار. ما كه هرچي در چند سال عمر جمع كرده بوديم بخاط اينكه مصرف كننده مرغ ارزان به سيخ بزند بر باد رفت. خدايا خدايا خدايا فقط تو صداي ما بيچاره ها را مي شنوي. خودت كمكمان كن

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com