بازار مرغ با دخالت دولت هم تنظیم نمی‌شود

بازار مرغ با دخالت دولت هم تنظیم نمی‌شود

فیروز زاهدی در گفتگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در هفته گذشته به دلیل نارضایتی برخی از دارندگان کشتارگاه‌های مرغ در استان اصفهان این کشتارگاه‌ها به مدت یک هفته کشتار مرغ را متوقف کردند.
وی ادامه داد: تنظیم بازار پس از یک هفته آشفتگی در بازار تحت کنترل در آمده و در حال حاضر کشتار در کشتارگاه‌های استان به حالت عادی بازگشته است.
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان اصفهان افزود: در حال حاضر کشتار مرغ زنده در کشتارگاه‌های اصفهان با هزینه بسته‌بندی آن 2 هزار و 200 تومان است و پس از آن با قیمت 2 هزار و 900 به بازار عرضه می‌شود که در حال حاضر با قیمت 3 هزار و 100 تومان در بازارهای فروش به دست مشتریان می‌رسد.
وی با بیان اینکه از پیش از عید وظیفه تنظیم بازار مرغ بر عهده اداره بازرگانی قرار گرفته و تعیین قیمت آن از سوی این سازمان تعیین می‌شود، بیان داشت: تا زمانی که دولت وظیفه تنظیم بازار را بر عهده دارد بازار مرغ در استان با چالش‌های اخیر روبه‌رو می‌شود و در واقع بازار تنظیم نمی‌شود.
زاهدی افزود: پیش از واگذاری این مسئولیت به اداره بازرگانی استان در مواقعی که بازار با مشکل کمبود مرغ و افزایش قیمت آن مواجه می‌شد با عرضه مرغ مازاد و ارزان در بازار از سوی اداره کل پشتیبانی امور دام استان، قیمت مرغ به حالت طبیعی قبلی بازمی‌گشت.
وی تصریح کرد: با سپردن مسئولیت تنظیم بازار مرغ از سوی اداره پشتیبانی امور دام در صورتی که استان با کمبود مرغ و یا افزایش بی‌رویه قیمت روبه‌رو می‌شود، با عرضه مرغ به تعاونی‌ها، مغازه‌ها و بازارچه‌ها در کمترین زمان می‌تواند مدیریت قیمت مرغ را کنترل کرد.
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان اصفهان با بیان اینکه در روزهای پایانی سال 88 عرضه مرغ با قیمت تعاونی تنها در نمایشگاه بین‌المللی در استان صورت گرفت، اظهار داشت: به دلیل عرضه کم مرغ به قیمت تعاونی در استان در روزهای پیش از آغاز سال جدید مردم مجبور به خرید مرغ به قیمت آزاد شدند که در این شرایط مرغ با قیمت حدود هر کیلو 4 هزار تومان هم به فروش رسید.
وی بیان داشت: وجود بیماری نیوکاسل در مرغ‌داری‌ها با ورود به کشور حدود هفت ماه پیش کنترل شد و دلیل افزایش قیمت مرغ در بازار نمی‌تواند وجود این بیماری در مرغ‌های زنده باشد.
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان اصفهان ادامه داد: قیمت جوجه در سال 1387 حدود 300 تومان بود که با افزایش سه برابری قیمت آن در سال 1388 این محصول با قیمت یک‌هزار تومان در استان اصفهان به فروش رسید.
وی با بیان اینکه در حال حاضر استان اصفهان با مشکل چندانی در تولید مرغ روبه‌رو نیست، تصریح کرد: توازن تولید و مصرف این محصول با واگذاری تنظیم بازار آن به اداره بازرگانی به هم خورده است و فرمول مشخصی در تعیین قیمت وتولید مرغ در استان وجود ندارد.
زاهدی افزود: از زمان واگذاری تنظیم بازار مرغ به اداره بازرگانی و وظیفه تولید این محصول به اداره پشتیبانی امور دام استان تعامل لازم به منظور برقراری ثبات در بازار مرغ استان بین این دو اداره وجود ندارد.
وی اضافه کرد: قیمت نهاده‌های دامی در سال گذشته و در سال جاری افزایشی نداشته و دلیل افزایش قیمت مرغ در روزهای گذشته در بازارهای استان، نارضایتی برخی از کشتارگاه‌داران از دیگر هزینه‌های کشتار مرغ مانند هزینه بسته‌بندی، حمل و نقل و سایر هزینه‌ها بوده است.
 

 
کلمات کلیدی تنظیم بازار دولت
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com