بازار آرام گوشت قرمز و سفید در رمضان امسال

بازار آرام گوشت قرمز و سفید در رمضان امسال

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی امروز در گفتگو با (ایانا)، درباره تنظیم بازار ماه رمضان گفت: تولید گوشت گرم سفید و قرمز برای ایام رمضان به اندازه کافی وجود دارد و در زمانی که تقاضا بر عرضه پیشی می‌گیرد نیز ذخایر قابل توجهی از مرغ منجمد داریم.
حسن رکنی افزود: دغدغه‌ای که سال‌های گذشته در بخش تنظیم بازار وجود داشت، دیگر نیست، زیرا نیازی به واردات گوشت مرغ وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: شرکت پشتیبانی امور دام بعد از ایام عید برای ذخیره‌سازی مازاد مرغ اقدام کرده است و در این راستا پیش‌بینی می‌شود که هیچ کمبودی در این ایام نداشته باشیم.
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی پیش‌بینی کرد که در سال جاری بیش از دو میلیون تن مرغ در کشور تولید شود؛ بنابراین در ایام رمضان بازار آرامی پیش رو خواهد بود.
رکنی درباره گوشت قرمز نیز ادامه داد: از حدود 780 هزار تن تولید گوشت قرمز در کشور در سال گذشته تنها 60 هزار تن واردات داشتیم که در مقایسه با سال 1392 که حدود 91 هزار تن واردات داشتیم، شاهد کاهش 50 درصدی بودیم.
وی تصریح کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود میزان واردات گوشت قرمز در مقایسه با سال گذشته باز هم کاهش پیدا کند؛ زیرا تولید به اندازه کافی وجود دارد، اما نمی‌توان گفت که نباید وارداتی صورت گیرد.
رکنی یادآور شد: در حال حاضر صادرات گوسفند زنده یکی از مزیت‌های بسیار مناسب در این بخش محسوب می‌شود و کشورهای حوزه خلیج فارس خواهان گوسفند ایرانی هستند؛ بنابراین مازاد تولید داخل صادر خواهد شد، اما به بازار داخلی نیز لطمه‌ای وارد نمی‌شود.
وی در پایان تأکید کرد: در سال گذشته 600 هزار رأس دام سبک صادر شد و در سال جاری نیز تاکنون 130 هزار رأس از کشور خارج شده است.

 
نظرات شما
  •  

    حسین مرغدار گفت : ۹۴/۰۳/۰۵

    تعیین کننده ها دلالان و بازار هستند شما چکاره اید جز وبالی بر دوش ملت پس لطفا شر مرسانید خیرتان پیش کش

    پاسخ...
  •  

    محمد از ساری گفت : ۹۴/۰۳/۰۵

    اقای معاون امور دام وجهادکشاورزی ایا یک ذره فکر کرده ای که تمامی مرغداران کشور ورشکسته شدند بله ما مرغداران مرغ مفت تولید میکنیم چرا واردات مرغ از کشورهایی چون ترکیه وبرزیل کنید مرغ مفت و ارزان را از چنگ ما در میارید بعد با کلی سود روانه بازار میکنید خدا لعنت کند

    پاسخ...
  •  

    armin D.r.v گفت : ۹۴/۰۳/۰۵

    به خداوندی خدا که لقمه سر سفره مردم درماه مبارک رمضان اگه از مرغ باشه حرامه ،،دولت تدبیر و امید اینبار با کلنگ اومده که به ریشه بزنه ،دیگه از تیشه گذشته ،،اقایان وزیر ،اقایان رئیس جمهور جیب دولت و کسری بودجه اینجور رفع نمیشه ،بخدا که این خیانته ،اخرش هم مرغدار با بدهی بانکی ازگردونه خارج میشه واملاک مرغداری مصادره میشه و میمونه واسه فسیل ایندگان ،،پس دارید سرمایه های قابل برگشت بانکها رو به فنا میدید ،پس کلنگ از این ریشه بردارید ،،مرغداران عزیز تا بکی ذلت تا به کی توسری دیگه وقتشه یاعلی بگید

    پاسخ...
  •  

    هشمت مرغدار گفت : ۹۴/۰۳/۱۰

    مرغدار با زحمت و تلاش مرغ تولید میکنه
    به امید اینکه حداقل هزینه هایی که صرف کرده حبران بشه
    اما فقط خسارت خسارت و خسارت به مرغدار و زندگیش
    نه تنهاش هزینه هایی انجام شده جبران نمیشه بلکه در هر دوره بدهکاریاش بیشتر میشه
    و پشتیبانی امور دام بجای اینکه پشتیبان مرغدار باشه نقطه مقابل مرغدار قرار گرفته
    و بر خستگی های مرغداران می افزاین به امید روزی که مرغدار را از چرخه تولید خارج کنند

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com