با پرداخت زیان مرغداران توسط دولت، قیمت تخم‌مرغ افزایش نمی یابد

با پرداخت زیان مرغداران توسط دولت، قیمت تخم‌مرغ افزایش نمی یابد
برای جلوگیری از افزایش قیمت تخم‌مرغ، دولت زیان مرغداران در شش ماه گذشته را تقبل کرده و به ازای فروش هر کیلوگرم تخم‌مرغ، یک‌هزار تومان به مرغداران پرداخت کند.
دبیر انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار با اعلام این مطلب گفت: از نظر مرغداران، قیمت عادلانه هر کیلوگرم تخم‌مرغ برای مصرف‌کننده شش‌هزار و 200 تومان است، اما ستاد تنظیم بازار زیر بار این قیمت نمی‌رود. دوشنبه هفته آینده جلسه‌ای در این ستاد برگزار می‌شود و با چکش‌کاری‌های لازم، بر سر یک نرخ مشخص توافق صورت می‌گیرد.
دکتر سیدفرزاد طلاکش افزود: با آزاد شدن قیمت نهاده‌ها، هزینه تولید هر کیلوگرم تخم‌مرغ برای مصرف‌کننده به پنج‌هزار و 200 تومان افزایش یافته است، اما به‌دلیل اینکه تراز تجاری مرغداران در شش ماه گذشته منفی بوده و در هر کیلوگرم یک‌هزار تومان ضرر داده‌اند، افزایش قیمت تخم‌مرغ برای ادامه حیات مرغداران امری ضروری است.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس افزایش هزینه‌های تولید، هر کیلوگرم تخم‌مرغ درب مرغداری چهارهزار و 500 تومان برای مرغدار هزینه دارد، اما تولیدکنندگان به‌طور میانگین مجبور به فروش هر کیلوگرم سه‌هزار و 200 تومان هستند.
دبیر انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار ادامه داد: برای جبران ضرر مرغداران در شش ماه گذشته، باید قیمت تخم‌مرغ را از هزینه تمام‌شده بالاتر برد و به کیلویی شش‌هزار و 200 تومان رساند تا مرغداران به این شکل خلاء موجود را جبران کنند یا دولت زیان مرغداران در این مدت را پرداخت کند.
طلاکش تصریح کرد: قیمت جدید تخم‌مرغ بر اساس نرخ جدید نهاده‌های طیور از قرار ذرت یک‌هزار و 200 و سویا یک‌هزار و 650 تومان تعیین خواهد شد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com