با وجود 180میلیون طیور نیازی به واردات نداریم!

با وجود 180میلیون طیور نیازی به واردات نداریم!
مرکز تحقیقاتی علوم دامپزشکی نیجریه اعلام کرد : نیجریه با وجود 180 میلیون طیور توانایی تأمین تقاضای داخلی را دارد و دیگر نیازی به واردات محصولات مرغداری نیست. 
مدیر اجرایی این مرکز، دکتر Ahmed Mohammed اظهار داشت : از این تعداد طیور، 120 میلیون پرنده متعلق به بخش های روستایی و پرورش خانگی است و 50 میلیون پرنده به صورت مرغداری تجاری نگهداری می شوند.
اخیراً نیجریه درگیریهای زیادی در رابطه با قاچاق و واردات غیرقانونی محصولات مرغداری منجمد به کشور داشته که به بهایی بسیار پایین تر از تولیدات داخلی به فروش می رفت ضمن آنکه این محصولات از سلامت کافی هم برخوردار نبودند. 
دکتر Mohammed اذعان داشت از آنجاییکه عدۀ زیادی در حال سرمایه گذاری در این صنعت هستند دیگر نیازی به واردات نیست و کشور به سوی خودکفایی می رود.
وی افزود : به غیر از مرغداری، ما محصولات دامی فراوانی برای جایگزینی نیازهای گوشتی و پروتئینی خود داریم. طبق آخرین آمار، نیجریه 22 میلیون رأس گاو ، 40 میلیون رأس گوسفند ، و 50 میلیون رأس بز دارد. 
مدیر مرکز تحقیقاتی علوم دامپزشکی نیجریه به مرغداران اعلام کرد که از این موقعیت (ممنوعیت واردات طیور و محصولات مرغداری) به نفع خود بهره بگیرند و با افزایش در تولیدات ، باعث ارتقاء هرچه بیشتر خودکفایی ، افزایش ثروت داخلی ، و افزایش استخدام و نیروی کار شوند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com