با مصوب هیات دولت؛ نرخ شیر تعیین تکلیف شد

با مصوب هیات دولت؛ نرخ شیر تعیین تکلیف شد
مهندس سید احمد مقدسی، رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی گاوداران ایران در گفتگو با ITPNews ، از مکلف شدن کارخانجات لبنی به خرید شیر با قیمت 1440 تومان در هیات دولت خبر داد و گفت: امروز در هیات دولت مصوب شد که ستاد تنطیم بازر براساس پایه خرید قیمت شیر 1440 تومانی، به کارخانجات لبنی اجازه افزایش قیمت محصولات خود را  تا سقف 10 درصد بدهد.
وی افزود: عملا این افزایش قیمت بصورت غیرقانونی به میزان 13/8 درصد در اسفند ماه سال گذشته انجام شده بود و در واقع نباید افزایش قیمت جدیدی صورت گیرد، ما امروز طی نامه ای این امر را به ستاد تنظیم بازار مکتوب اعلام کرده ایم و از آنان خواسته ایم که از ادامه تخلفات کارخانجات لبنی جلوگیری نمایند.
وی ادامه داد: با وجود اینکه کارخانجات لبنی باید از 12/ 94/3 خرید شیر را با قیمت مصوب اجرایی می کردند، اما می گفتند باید هیات دولت تکلیف را معلوم کند، هم اکنون توسط هیات دولت تعیین تکلیف شده است و  دیگر کارخانجات لبنی بهانه ای برای پرداخت ننمودن پول دامداران ندارند.
مقدسی اضافه کرد در تیر ماه سال گذشته قیمت شیر1440 تومان مصوب شد، طبق نظر سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده، سقف افزایش قیمت برای صنایع لبنی 26 درصد در نظر گرفته شد، درآن مقطع زمانی سازمان حمایت از این 26 درصد به کارخانجات لبنی اجازه 15 درصد افزایش قیمت فرآورده های لبنی را داد. بعد از گذشت چند ماه کارخانجات لبنی مجددا در اسفند 93 به میزان 13/8 درصد به قمیت فرآوده های لبنی افزودند، به عبارت دیگر صنایع لبنی در مدت کمتر از یک سال 8 / 28 درصد فرآورده های خود را گران کرده اند
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com