با مشکل انجماد مازاد تولید مرغ در استان مواجه هستیم

با مشکل انجماد مازاد تولید مرغ در استان مواجه هستیم
مختار مهدی‌زاده با اشاره به اینکه طیور صنعتی و سنتی در گیلان از مطلوبیت خوبی برخوردار است، گفت: در فرهنگ گیلانی از مصرف ماکیان بومی استقبال می‌شود و این استان هم از لحاظ تعداد و هم از لحاظ تنوع در رتبه اول کشور قرار دارد.
وی افزود: با توجه به تغییرات آب و هوایی و دخالت‌های بی‌رویه هر روز انسانها در طبیعت باید نسبت حفظ گونه‌های ماکیان از لحاظ ژنتیکی توجه ویژه داشته باشیم.
مهدی‌زاده با بیان این که گیلان از استانهای برتر در تولید و کشتار طیور صنعتی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بخش طیور گوشتی گیلان رتبه 5 کشور را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: با وجود مناطق روستایی زیاد در گیلان، 35 تا 40 درصد در تولید مرغ، مازاد داریم که به استانهای دیگر صادر می‌شود.
وی گفت: علیرغم توانمندی‌های تولید کالا در گیلان، این استان برای انجماد مرغ‌های مازاد برای تنظیم بازار با مشکل مواجه است و از کمبود سردخانه رنج می‌برد.
وی تصریح کرد: از لحاظ جوجه‌کشی، گیلان در رتبه سوم کشوری قرار دارد و برای اکثر استانهای کشور جوجه یک روزه صادر می‌کند.
مهدی‌زاده اظهارکرد: با وجود توان خوب تولید مرغ در استان و کشور لازم است هماهنگی‌های لازم بیشتری بین کشاورزی و حوزه صنعت و معدن و تجارت صورت بگیرد تا با واردات مرغ خارجی، تولیدکنندگان داخلی متضرر نشوند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com