با دقت بر چرخه تولید مرغ نظارت می شود

با دقت بر چرخه تولید مرغ نظارت می شود
مدیرکل دامپزشکی استان قزوین از نظارت دقیق بر چرخه تولید مرغ مصرفی در این استان خبر داد.
دکتر بهمن نقیبی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون واحد دامپزشکی استان بر نحوه تولید و پرورش چهار میلیون و300هزار قطعه جوجه یک روزه در 216 واحد پرورش مرغ گوشتی استان قزوین نظارت بهداشتی داشته است.
وی اظهارکرد: نظارت های بهداشتی دامپزشکی از زمان جوجه ریزی در واحدهای پرورشی طیور آغاز و تا هنگام عرضه در بازارهای مصرف ادامه می یابد.
نقیبی تصریح کرد: در این نظارت ها مطابق با استاندارد های جهانی و براساس شیوه نامه و دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کشور، عواملی که سبب بروز مخاطرات بهداشتی می شوند، مورد بررسی قرار می گیرد.
مدیر کل دامپزشکی استان قزوین با تاکید بر اینکه صیانت و حراست از بهداشت جمعیت دام و طیور را وظیفه ذاتی خود می دانیم، افزود: از فعالان در این حوزه درخواست می شود با مشاهده هرگونه مخاطرات بهداشتی در راستای کنترل و پیشگیری، به نزدیکترین مرکز دامپزشکی اطلاع رسانی نموده و در اجرای ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای با دامپزشکی همکاری کنند.
نقیبی ادامه داد: کنترل و نظارت بر فرآورده های خام دامی یکی از مهمترین وظایف دامپزشکی بوده و بخش اعظمی از بیماریهای قابل انتقال بین انسان و دام ریشه در مصرف فرآورده های خام دامی آلوده و غیر بهداشتی دارد.
وی اضافه کرد: با توجه به راه اندازی و استقرار سامانه پایش و مراقبت بیماری های طیور در سازمان دامپزشکی کشور و ادارات کل دامپزشکی استان ها، نظارت بهداشتی دامپزشکی بر فعالیت های واحد های پرورشی طیور نظیر جوجه ریزی، پرورش و انتقال به کشتارگاه برای ذبح بهداشتی آسان تر شده و کارشناسان با دقت و سرعت بیشتری این امور را پیگیری می کنند.
نقیبی در پایان یادآور شد: همچنین برای پیشگیری از بیماریهای واگیردار طیور ازجمله ˈنیوکاسلˈ ، ˈبرونشیتˈ وˈگامبوروˈ در این مزارع نسبت به واکسیناسیون 23 میلیون نوبت سر مرغ به روش تزریق زیر جلدی، آشامیدنی، قطره چشمی و اسپری توسط دامپزشکی اقدام شده است.
استان قزوین دارای 53 واحد مرغ تخمگذار به ظرفیت هفت میلیون و 614 هزار و 600 قطعه و 429 واحد مرغ گوشتی به ظرفیت 11میلیون و 284 هزار و 230 قطعه است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com