با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی شود

با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی شود
در سالی که تقریبا در تمام محصولات کشاورزی، از مرغ و گوشت قرمز گرفته تا گندم، جو و برنج و .....، با افزایش واردات روبرو بودیم، معاون رئیس جمهور صحبت از رشد 14 درصدی تولیدات بخش کشاورزی می کند.
در ابتدا با شنیدن این خبر ، خوشحال شدیم، اما تنها دقایقی بعد و با گشت و گزار در سایت های خبری و دولتی متوجه افزایش واردات محصولات کشاورزی در سال 91 نسبت به سال قبل از خود شده و البته پی به صحت ادعای آقای دکتر !
آقای دکتر رحیمی لطفا به آمار زیر توجه فرمائید.
300 هزار تن جو بیشتر از سال قبل وارد شده است.
1 میلیون تن ذرت، بیشتر از سال قبل وارد کرده ایم.
هنوز هم بیش از نیمی از برنج مصرفی کشور را از خارج وارد می کنیم.
در سال گذشته با توجه به ادعای تولید 13 هزارتن گندم در کشور، 7 هزارتن گندم وارد کشور شده است.
و.......
آقای معاون اول، به نظر شما این آمار نشانه رشد تولید است؟
ابتدا فکر کردیم این عدد تنها یک اشتباه آماری بوده که همانند بسیاری از آمار های ارائه شده از سوی دولت، همانند نرخ بیکاری و ... اعلام شده است امابا توجه به نزدیکی انتخابات می شود این آمار را تنها یک تبلیغ انتخاباتی فرض کرد.
این آرزوی نگارنده و تمام مردم ایران است که روزی بتوانیم به جای واردات انواع محصولات کشاورزی و از دست دادن ارز، نه تنها نیاز داخلی را تامین کرده بلکه با صادرات این محصولات برای کشور نیز ارز آوری کنیم.
اما جناب آقای دکتر رحیمی حضرت عالی خود نیز می دانید که با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی شود.
در 8 سال گذشته بهترین زمان برای ارتقا بخش کشاورزی را از دست دادید و هیچ برنامه ای برای افزایش تولید محصولات استراتژیک کشاورزی در دستور کار قرارنگرفت و باز هم متاسفانه نرخ واردات این محصولات هر ساله افزایش بیشتری پیدا کرد.
امیدواریم دولت یازدهم قبل از اتمام ماموریت خود و رسیدن به روزهای آخر و به جا سر دادن شعار، برای رسیدن به استقلال غذائی، کمی هم عمل چاشنی حرف های خود کرده و بخش کشاورزی را از مشکلات پیش رویش برهاند. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com