این بار درباره واردات مرغ

این بار درباره واردات مرغ
پس از اتهام زنی متقابل مسئولان ۲ وزارتخانه جهاد کشاورزی و صنعت و معدن درباره واردات میوه، موضوع واردات مرغ نیز به عنوان چالشی دیگر بین مسئولان این ۲ وزارتخانه مطرح شد، به گونه ای که یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت از دستور وزارت جهاد کشاورزی برای واردات مرغ خبر داد ولی یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: این وزارتخانه به شدت مخالف واردات مرغ است.
معاون مدیر کل تأمین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به اینکه وزارت صنعت، تذکر لازم را به وزارت جهاد کشاورزی داد و درخواست تجدید نظر در صدور دستور واردات مرغ را کرد اما متأسفانه وزارت جهاد کشاورزی به واردات مرغ اصرار داشته و دارد.
اصغر غفوری اظهار داشت: به محض اطلاع از دستور ثبت سفارش مرغ آن هم در زمان اوج تولید و بالا بودن ذخایر موجود درسردخانه‌ها از تولیدات داخلی، خواستار توقف این مجوز شدیم و از معاونت امور دام هم درخواست مساعدت و حمایت از تولید کنندگان مرغ را کردیم.
وی ادامه داد: علیرغم این تذکرها و با توجه به اینکه در این وضعیت که هیچ نیازی برای واردات مرغ وجود ندارد، واردات در حال انجام است.
غفوری افزود: با توجه به اینکه قانون اختیار تصمیم‌گیری برای واردات را البته با هدف مدیریت واردات به وزارت جهاد کشاورزی داده است ما هم طبق قانون موظف به اجرای دستورالعمل‌های این وزارتخانه بوده و هستیم.از سوی دیگر معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: هیچ مجوزی برای واردات مرغ در سال 90 از سوی وزارت جهاد کشاورزی صادر نشده است.محمدعلی نیکبخت با بیان اینکه مجوز واردات مرغ از سوی وزارت جهاد کشاورزی صادر نشده است، اظهار داشت: به دلیل مازاد تولید مرغ در کشور، وزارت جهاد کشاورزی به‌شدت مخالف واردات مرغ است.معاون امور اقتصادی و برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به اینکه: «مرغهای وارداتی چگونه و با چه مجوزی وارد کشور شده است؟»، گفت: مسئولان مربوطه واردات باید در این زمینه پاسخ دهند.
 
نظرات شما
  •  

    اسد گفت : ۹۰/۰۹/۱۹

    این خبرها به چه دردی میخورد چون مسئولین و کارشناسان جهاد جز تخریب در زمینه های دام و طیور و کشاورزی کار دیگری بلد نیستند . دراین صورت فایده ای ندارد که من مرغدار اعتراض کنم یا وزارت خانه دیگر اعتراض کند یا مردم اعتراض کند بهرحال چون توبیخ و اخراج و تنبیهی وجود ندارد مسئولین و کارشناسان بی (؟) جهاد هم همه حرفها و اعتراضها را پشت گوش می اندازند !!! ظاهرا فقط باید عقوبت عنملشان را بکشند تا متوجه شوند آنهم متاسفانه تاثیری برای مردم بدبخت ندارد چون دودش درحال رفتن به چشم مردم است .
    چراکسی یا مقامی پیدا نمیشود وزارت جهاد را (؟) با مدیران و کارشناسان جدیدی بنا کند ؟!!

    پاسخ...
  •  

    رضا گفت : ۹۰/۰۹/۲۰

    سلام:من با اسد موافق هستم چون تنبهی تو کارنیست ومتاسفانه یک مشت ادم بیسوادبه جان هم افتادندو عقلشون سرهم کنند قدر یک مرغ45روزه نمیشه ومملکتی که انقدر بیسواد دارد به جایی نمرسد حلا هرچه مرغدار مخواد تو سرش بزنه؟؟؟

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com