ایران ۵۱۸ هزار تن خوراک دام از هند وارد کرد

ایران ۵۱۸ هزار تن خوراک دام از هند وارد کرد
صادارت کنجاله سویای هند به ایران در نیمه نخست سال ۱۳۹۲ با رشد ۲۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به بیش از ۵۱۸ هزار تن رسید و ایران بزرگترین واردکننده این محصول از هند شناخته شد.
صادرات کنجاله سویای هند در ماه سپتامبر با کاهش 5.5 درصدی نسبت به ماه قبل از آن مواجه شد و به 173 هزار 381 تن رسید.
با آغاز برداشت محصولات فصل جدید انتظار می رود صادرات این محصول هند از ماه اکتبر افزایش یابد. ایران،  ژاپن و تایوان از جمله مهمترین خریداران کنجاله سویا از هند هستند.
هند در نیمه نخست سال مالی جاری( برابر با نیمه نخست سال 1392 ایرانی) 873 هزار و 481 تن کنجاله سویا صادر کرد که این رقم با رشد 6.2 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. کل صادرات کنجاله دانه های روغنی هند در این مدت با رشد 1..2 درصدی به 1.65 میلیون تن رسیده است.
در حالی که صادرات کنجاله سویای هند به ویتنام در بهار و تابستان امسال کاهش یافته صادرات به اروپا و ایران افزایش پیدا کرده است. ایران بزرگترین خریدار کنجاله سویای هند در این مدت شناخته شده و 518 هزار و 178 تن از این محصول را از هند وارد کرده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال رشد 25 درصدی داشته است.
متوسط قیمت کنجاله سویای صادراتی هند در ماه سپتامبر 510 دلار برای هر تن اعلام شده است. این رقم در ماه قبل از آن 520 دلار گزارش شده بود که نشان دهنده کاهش قیمت این محصول هند است.
یک تاجر هندی کاهش ارزش روپیه را علت اصلی افت قیمت کنجاله سویای هند اعلام کرد. وی افزود:  کاهش 12 درصدی ارزش روپیه از ابتدای سال جاری باعث کاهش قیمت غذای دام و افزایش صادرات شده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com