ایران نشان غذای حلال را به تصویب رساند

ایران نشان غذای حلال را به تصویب رساند

 نماینده مقام معظم رهبری در وزارت جهاد کشاورزی گفت: تلاش ایران برای به تصویب رساندن برند غذای حلال با عنوان «برند حلال» در سازمان کنفرانس اسلامی نتیجه داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قم، علی‌اصغر همت بیان داشت: در این راستا‌ 45 پروانه تاسیس واحد گوساله پرواری، 10 فقره پروانه تاسیس واحد بره پرواری، سه فقره پروانه واحد گاوداری شیری، یک فقره پروانه تاسیس واحد مرغ تخم‌گذار و یک فقره پروانه تاسیس کاروانسرای دامی در مجتمع دامشهر قم صادر شده است. 
وی ادامه داد: از مجموع 60 فقره پروانه تاسیس ذکر شده، 41 واحد آن مربوط به مجتمع دامپروری شهر جعفریه است که این مجتمع برای انتقال دامداری‌های سطح شهر قم به خارج از بافت مسکونی راه‌اندازی شده است. 
همت افزود: در سه ماهه سوم سال 89 همچنین 22 پروانه بهره‌برداری صادر شده که 9 فقره مربوط به واحد گوساله پرواری، سه فقره واحد مرغ گوشتی، دو فقره واحد گاو شیری، دو فقره واحد پولت تخم‌گذار، سه فقره واحد بره‌پرواری، یک فقره میدان عرضه دام، یک فقره واحد مرغ مادر گوشتی و یک فقره مربوط به واحد پولت مرغ تخم‌گذار است. 
وی همچنین از صدور 12 فقره پروانه تاسیس واحدهای کوچک روستایی شامل چهار واحد گاو شیری، شش واحد گوساله پرواری و دو واحد گوسفند داشتی در سه ماهه سوم سال جاری در استان قم خبر داد. 
وی در ادامه با اشاره به اینکه، حدود سه هزار و 243 فقره واحد تولیدی دام و مرغ استان قم، مجهز به سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) هستند، تصریح کرد: در سال آینده نیز مجتمع‌های دامداری و مرغدای قنوات، لبن و گازران به این سیستم مجهز می‌شوند. 

 

 
کلمات کلیدی حلال
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com