ایران قادر به افزایش 50 درصدی تولید مرغ در کشور است

ایران قادر به افزایش 50 درصدی تولید مرغ در کشور است
معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران قابلیت و زیرساختهای لازم برای افزایش تولید مرغ را دارد، گفت: به راحتی و در صورت بسترسازی های مناسب می توانیم میزان تولید مرغ در ایران را بیبش از 50 درصد افزایش دهیم.
حسن رکنی صبح یکشنبه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با همین زیر ساختهای فعلی کشور در صنعت مرغداری می توانیم این افزایش را در تولید مرغ شاهد باشیم و اگر امکانات مورد نیاز در این زمینه بیش از گذشته تامین شود این میزان تولید نیز به مراتب افزایش خواهد یافت.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امیدواریم امسال ، صادرات  طیور از کشور بیش از گذشته افزایش یابد گفت: جمهوری اسلامی ایران در تولید گوشت مرغ، جوجه یکروزه و تخم مرغ به خودکفایی کامل رسیده است.
رکنی گفت: به جرات می توانیم بگوییم که نه تنها نیازی به واردات گوشت مرغ نداریم بلکه می توانیم مازاد مصرف و ذخیره خود را به دیگر کشورها صادر کنیم.
رکنی در ادامه سخنان خود میزان تبادل مرغی در جهان را 10 میلیون تن و در منطقه خاورمیانه را سه میلیون تن عنوان کرد و اظهار داشت: این بهترین فرصت برای جمهوری اسلامی ایران است که بازارهای منطقه ای و جهانی را به سوی خود جذب کند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com