ایران در زمینه تولید دارو و درمان طیور در آسیا سرآمد است

ایران در زمینه تولید دارو و درمان طیور در آسیا سرآمد است
 معاون سازمان دامپزشکی با بیان اینکه ایران در زمینه دارو و درمان طیور در آسیا سرآمد است، گفت: ۱۷۶ کارخانه تولید دارو، واکسن و سموم و ۳۰۰ شرکت واردکننده در این زمینه در کشور فعالیت می‌کنند.
خالد خداوردی شامگاه شنبه در مراسم افتتاح چهاردهمین نمایشگاه صنعت دام، طیور و دامپزشکی که در محل دایمی نمایشگاه‌های اصفهان به مدت چهار روز در حال برگزاری است، اظهار داشت: کشور ما در زمینه تولید دام و طیور رتبه بسیاری خوبی در دنیا دارد به گونه‌ای که در حوزه طیور با تولید یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن محصول، در رتبه ششم دنیا و سوم آسیا  قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه ۲۷ هزار و  ۷۰۰ واحد مرغداری در کشور تأمین این میزان محصول را بر عهده دارند، افزود: ۵۰۰ واحد در زمینه خوراک دام و طیور و حدود ۵۰۰ واحد نیز در زمینه مکمل سازی در سطح کشور داریم که محصولات برخی از این واحدها به خارج از کشور  نیز صادر می‌شود.

بهداشت‌ محوری و سلامت‌گرایی ملاک های مورد توجه دامپزشکی
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان دامپزشکی با بیان اینکه کشور ایران در زمینه دارو و درمان طیور در آسیا سرآمد است، ابراز داشت: ۱۷۶ کارخانه تولید دارو، واکسن و سموم و ۳۰۰ شرکت واردکننده در این زمینه در کشور فعال هستند.
وی ادامه داد: در مبحث صادرات محصولات دامی باید به این امر توجه داشته باشیم که بهداشت‌ محوری و سلامت‌گرایی از اهمیت خاصی برخوردار و از ملاک‌های مورد توجه سازمان دامپزشکی محسوب می‌شود.
خداوردی با بیان اینکه برای نظارت بر تولید محصول سالم باید بر کل فرایند تولید  تحت نظر باشد، اضافه کرد: دامپزشکی بر ۲۰۰ هزار واحد دام و طیور مانند کشتارگاه، دامداری و مراکز بسته‌بندی و جمع‌آوری شیر نظارت دارد.

راه‌اندازی سامانه قرنطینه و امنیت زیستی
وی با اشاره به نظارت و کنترل سازمان دامپزشکی به روش‌های الکترونیکی بر واحدهای تولیدی اظهار کرد: بر این اساس سازمان دام و طیور به‌ منظور نظارت کامل بر رعایت اصول بهداشتی  در تولید محصول نهایی سامانه قرنطینه و امنیت زیستی را راه‌اندازی کرده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان دامپزشکی با بیان اینکه سامانه یک پارچه قرنطینه نظارت بر تمامی محصولات صادراتی و وارداتی را در برمی‌گیرد، بیان داشت: حدود  ۳۵ هزار خودرو حمل دام و فراورده‌های خام دامی در کشور داریم و بر این اساس سامانه قرنطینه به با سامانه راهداری متصل است تا تمام فرآیندهای رفت و آمد خودروها تحت نظارت سازمان باشد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com