ایران در تولید گوشت مرغ در خاورمیانه عنوان سوم را دارد

ایران در تولید گوشت مرغ در خاورمیانه عنوان سوم را دارد

 معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام در خصوص جایگاه ایران در بخش تولیدات دامی اظهار داشت: ایران در تولید گوشت مرغ در آسیا رتبه هفتم و در منطقه خاورمیانه عنوان سوم را دارد.به گزارش باشگاه خبرنگاران،سعادت الله عباسی در گفت و گو با خبرنگاران در بجنورد اظهار داشت: همچنین 90 درصد گوشت مرغ و تخم مرغ به صورت صنعتی و 10 درصد آن به شیوه سنتی و بومی تولید می شود.

وی کل تولیدات دامی کشور را سالانه 13 میلیون تن ذکر کرد و اظهار داشت: تا پایان برنامه پنجم باید این رقم به 18 میلیون تن برسد. 
وی افزود: از مجموع تولیدات دامی کشور 5/9 میلیون تن شیر خام، 6/1 میلیون تن گوشت مرغ، 900 هزار تن تخم مرغ، 400 هزار تن عسل، 902 هزار تن گوشت قرمز و مقادیری سایر تولیدات است. 
وی با بیان اینکه میزان صادرات تولیدات دامی نسبت به سال گذشته افزایش داشته، بدون ذکر رقمی گفت: در مقابل واردات فرآورده های دامی به کشور کاهش داشته است. 
عباسی بر سرمایه گذاری و آماده کردن زیرساختها و ایجاد مجتمعهای تولیدی برای افزایش ظرفیت تولید و ایجاد اشتغال از این طریق تاکید کرد و گفت: توسعه واحدهای صنعتی و ساماندهی واحدهای خرد و کوچک در روستاها از سیاستهای وزارت جهاد کشاورزی است

 

 
کلمات کلیدی رتبه رتبه ایران
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com