ایران دارای رتبه 6 جهان در تولید مرغ و رتبه 12 در تولید تخم مرغ

ایران دارای رتبه 6 جهان در تولید مرغ و رتبه 12 در تولید تخم مرغ
ایران رتبه 6 جهان در زمینه تولید مرغ و رتبه 12 جهان در تولید تخم مرغ را دارا است.
فرشاد زین العابدین طهرانی مدیرکل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماری های طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی کشور در همایش و کارگاه آموزشی مدیریت بیماری های طیور و پرورش مرغ بدون آنتی بیوتیک در شهرکرد گفت: حدود 28 هزار واحد پرورش مرغ در کشور فعال است که سالانه یک میلیون و 800 هزار تن مرغ تولید و روانه بازار مصرف می کند.
وی گفت:از آن جا که ایران درصدد کسب رتبه نخست تولید مرغ در خاورمیانه است، توجه به برنامه ریزی و اقدامات جدی برای افزایش کیفی تولیدات، کاهش هزینه های تولید و مدیریت بیماری طیور در کشور ضروری و لازم است.
همایش و کارگاه آموزشی مدیریت بیماری های طیور و پرورش مرغ بدون آنتی بیوتیک با حضور مدیرکل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماری های طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی کشور در شهرکرد برگزار شد.
در این همایش که با شرکت جمعی از مسئولان محلی و کشوری و مرغداران چهارمحال و بختیاری در اداره کل دامپزشکی استان برگزار شد، از 10 مرغدار نمونه و شش مرغدار تولید کننده مرغ بدون آنتی بیوتیک در این استان تقدیر شد.

 
نظرات شما
  •  

    محمد حقگو گفت : ۹۳/۰۸/۲۳

    باسلام.آمارهاى ارايه شده ازسوى ايشان باواقعيت انطباق ندارد.درکشورحدود18000 واحدمرغدارى گوشتى وجوددارد وظرفيت توليد گوشت مرغ هم حدود 2200000 تن است.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com