ایران برای صادرات گوشت به روسیه اعلام آمادگی کرد

ایران برای صادرات گوشت به روسیه اعلام آمادگی کرد
ایران برای صادرات گوشت، لبنیات، ماهی و محصولات دریایی به روسیه اعلام آمادگی کرد.
به گزارش پایگاه خبری ریانووستی، موسسه روزلخوزنادزور، نهاد نظارتی روسیه در امور کشاورزی روز پنجشنبه پس از نشست سرگی دانکورت، رئیس این موسسه با مهدی خلج، رئیس سازمان دامپزشکی ایران مطلع شده است که ایران علاقمند به عرضه گوشت و محصولات لبنی به روسیه است.
این موسسه اعلام کرد: «بسیاری از شرکت های ایرانی ماهی و محصولات دریایی نظیر میگو، ماهی قزل آلا و خاویار سیاه به کشورهای دیگر و از جمله اتحادیه اروپا صادر می کنند. شرکت های ایران آماده عرضه محصولات مختلف به خصوص گوشت، لبنیات و ماهی و محصولات دریایی به روسیه هستند.»
در جریان این نشست که به ابتکار طرف ایرانی برگزار شد، دانکورت ابراز امیدواری کرد که نظرات نهادهای نظارتی هر دو کشور در زودترین زمان با هم تطبیق داده شود تا حجم صادرات و واردات محصولات غذایی بین دو کشور به میزان قابل توجهی افزایش یابد.
مسکو از ۷ اوت، در واکنش به تحریم های اقتصادی غرب در زمینه بحران اوکراین، واردات مواد غذایی از آمریکا، اتحادیه اروپا، کانادا، استرالیا و نروژ را ممنوع کرده است.
این تحریم که شامل گوشت، ماهی، مرغ، فرآورده های لبنی، آجیل، میوه و سبزیجات می شود انتظار می رود تا یک سال ادامه داشته باشد. کشورهای ایران، آرژانتین، برزیل، اکوادور و مکزیک نسبت به افزایش حجم صادرات مواد غذایی به روسیه ابراز تمایل کرده اند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com