ایران آمادگی صادرات داروهای دامپزشکی را دارد

ایران آمادگی صادرات داروهای دامپزشکی را دارد

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)، "مجتبی نوروزی" در حاشیه جشن خودکفایی داروهای دامپزشکی در تهران در جمع خبرنگاران در ارتباط با اقدامات سازمان دامپزشکی برای جلوگیری از ورود آنفلوآنزای خوکی به کشور به خبرنگار مهر گفت: به کلیه قرنطینه های کشور در گمرکات، بنادر و فرودگاهها آماده باش داده شده و هم اکنون پایش فعال را از گراز وحشی شروع کرده ایم و مراقبت فعال در سطح مرغداریهای کشور نیز در حال انجام است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: تاکنون موردی مبنی بر وجود آنفلوآنزای خوکی در جمعیت دامی اعم از وحوش و دامهای اهلی کشور مشاهده نشده است.
وی بیان کرد: در حال حاضر برای پایش مناطق کشور 7 آزمایشگاه تشخیص بیماری در 7 استان کشور فعال شده، این در حالی است که در سال گذشته 300 هزار نمونه سرمی برای آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان انجام شد؛ همین کار نیز برای آنفلوآنزای خوکی انجام می شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: در حال حاضر صد درصد خودکفایی در تولید داروهای دامپزشکی در کشور توسط بخش خصوصی حاصل شده، این در حالی است که در تولید 70 درصد واکسنهای دامی به خودکفایی رسیده ایم و تا رسیدن به خودکفایی کامل، واردات واکسن صورت می گیرد و پیش بینی می شود 3 تا 5 سال آینده جشن خودکفایی تولید واکسن را در کشور برگزار کنیم.
نوروزی با اشاره به رونمایی واکسن سه گانه نیوکاسل، آنفلوآنزا و گانبرو در روز جشن خودکفایی داروهای دامی، اظهار داشت: در حال حاضر با یک بار تزریق از طریق به کارگیری سه واکسن استرس از واحدهای مرغداری کاهش یافته ضمن اینکه درصد ایمنی نیز در این واحدها رو به افزایش است.
وی با اشاره به تولید 200 قلم داروی دامی در کشور، عنوان کرد: ایران آمادگی صادرات داروهای دامپزشکی را به کشورهای آفریقایی، آسیای میانه و کشورهای اطراف دارد.
نوروزی با اعلام اینکه مخالف واردات دارو به کشور هستیم، افزود: در حال حاضرخودکفایی در تولید داروهای دامی حاصل شده است؛ لذا با وضع تعرفه بالا از واردات دارو جلوگیری می کنیم اما از آنجایی که 30 درصد واکسن دامی از طریق واردات تامین می شود و با وضع تعرفه پایین، فضا را برای واردات واکسنهایی که تولید مشابه داخلی ندارند باز گذاشته ایم.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com