ایجاد حدود 2000 فرصت شغلی در بخش دامداری چهارمحال و بختیاری

ایجاد حدود 2000 فرصت شغلی در بخش دامداری چهارمحال و بختیاری
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با بهره‌برداری از مجتمع‌های دامپروری در دست احداث، افزون بر 19 هزار و 965 فرصت شغلی در این استان ایجاد می‏شود.
صفدر نیازی در شهرکرد، اظهار داشت: استان چهارمحال و بختیاری یکی از قطب‌های دامپروری کشور محسوب می‎شود، به طوری که با برخورداری از یک درصد از مجموع مساحت کشور حدود 3.2 درصد از تولید گوشت قرمز و 2.4 درصد شیر خام کشور را تولید و روانه بازار مصرف می‎کند.
وی با بیان اینکه تعداد بسیاری از مردم این استان در زیربخش دامپروری فعالیت و امرار معاش می‌کنند، گفت: بر همین اساس به‌ منظور خروج دام از شهرها برای بهبود مسائل زیردست محیطی و بهداشتی جامعه، توسعه صنعت دامپروری با ایجاد اشتغال پایدار، همچنین خروج از مرحله تولید سنتی و کم بازده به تولید صنعتی و پر بازده با استفاده از علوم و تکنولوژی جدید برنامه‌ریزی و طراحی مجتمع‌های دامپروری است در دست اجراست.
نیازی ادامه داد: تاکنون تعداد 9 مجتمع به ظرفیت اسمی 19 هزار و 390 رأس گاو شیری در این استان به بهره‌برداری رسیده و 13 مجتمع به ظرفیت 41 هزار و 470 رأس گاو شیری نیز در دست اجراست و همچنین احداث تعداد 10 مجتمع با ظرفیت تقریبی 35 هزار و 140 رأس گاو شیری در این استان در دست مطالعه است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با تکمیل و بهره‎برداری از این تعداد مجتمع، 623 هزار و 687 تن شیر خام و 18 هزار تن گوشت قرمز در این استان تولید و روانه بازار مصرف می‎شود.
وی ادامه داد: بهره‎برداری از این تعداد مجتمع دامپروری موجب ایجاد 19 هزار و 965 نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در این استان خواهد شد.
نیازی تصریح کرد: این در حالی است که تکمیل این امر مهم نیاز به همکاری مردم و همت همه جانبه مسئولان و تأمین اعتبار کافی دارد که در این راستا اعتبار مورد نیاز به ترتیب اولویت اجرا می‎شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com