اگر مستند گران‌فروشی دامداران را دارید، شکایت کنید

اگر مستند گران‌فروشی دامداران را دارید، شکایت کنید
در حالی‌که صنایع لبنی از حباب 200 تومانی شیر خام خبر داده و گلایه دارند که دامداران به تعهد خود در مصوبه‌ دولت عمل نمی‌کنند، مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران اعلام کرد: هنوز میانگین خرید شیر خام از دامدار به 900 تومان هم نرسیده ضمن این‌که اگر کسی مستند گران‌فروشی دامدار را دارد به سازمان تعزیرات حکومتی شکایت کند.
سعید سلطانی درباره‌ گفته مشاور انجمن صنایع لبنی مبنی بر گران‌فروشی دامداران و نبود ضمانت اجرایی برای کنترل قیمت‌ها اظهار کرد: براساس مستندات اتحادیه دامداران تاکنون قرار‌دادی برای خرید شیر خام ممتاز به قیمت بیش از 930 تومان بین دامداران و صنایع لبنی منعقد نشده و اگر کسی مدعی است که شیر خام ممتاز را بیش از 930 تومان از دامدار می‌خرد می‌تواند بر اساس همین مصوبه به ستاد تنظیم بازار، سازمان حمایت مصرف‌کننده و تولید‌کننده و سازمان تعزیرات حکومتی شکایت کند.
وی تصریح کرد: براساس مصوبه کارگروه بازار صنایع لبنی حق ندارند شیر خام ممتاز (3.2 درصد چربی و بار میکروبی 100 هزار) را بیش از 930 تومان از دامداران بخرند و دامداران نیز حق فروش بیشتر از این میزان را ندارند و هر یک بیشتر از قیمت مصوب‌ شده خرید و فروش کنند محکوم هستند.
مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران قیمت 930 تومانی فروش شیر خام ممتاز را نرخ عادلانه عنوان و اظهار کرد: دامداران با این قیمت موافق بوده و از آن حمایت می‌کنند.
سلطانی گفت: در حالی که صنایع لبنی هر کیلو شیر خام ممتاز با 3.2 درصد چربی را از دامدار 930 تومان می‌خرند 1850 تومان یعنی دو برابر قیمت در بازار مصرف می‌فروشند که جای سوال است آیا پاستوریزه‌ کردن شیر و بسته‌بندی شیر به اندازه‌ تولید آن و هزینه‌های دامداری است؟
مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران خاطر نشان کرد: اگر صنایع لبنی شیر خام را در مواردی هم بیشتر از 930 تومان هم خریده‌اند اشتباه خودشان بوده که البته به دلیل رقابتی که با یکدیگر دارند این اقدام را انجام می‌دهند و ارتباطی به دامدار ندارد. از سوی دیگر بازار صادرات محصولات لبنی داغ شده و اگر حتی شیر خام را 10 درصد بیشتر از قیمت تعیین شده هم از دامدار بخرند دو برابر آن در بازار‌های صادراتی می‌فروشند و برایشان مقرون به صرفه است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com