اگر مسئولین روش های حل مشکلات را تغییر ندهند، همه غرق خواهند شد

اگر مسئولین روش های حل مشکلات را تغییر ندهند، همه غرق خواهند شد

(علی حسینی) مهندس فاضلی - مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های صنعت مرغداری - اعلام داشت مشکلات صنعت مرغداری به دو گروه تقسیم می شوند، یکی ساختاربندی صنعت مرغداری و دیگری مشکلات کشوری
مهندس فاضلی مشکلات صنعت مرغداری را در ظرف صنعت به بخش های زیر تقسیم نمود:
1 - عدم برنامه ریزی در تولید و  عدم تناسب آن با مصرف
2 - عدم تامین نقدینگی مناسب برای تولید
3 - عدم شیوه مناسب برای تامین نهاده های مورد نیاز صنعت
4 - نقد شوندگی محصولات تولیدی
5 - مشکلات موجود در بهره وری تولید
وی در خصوص مشکلات کشوری اعلام داشت که برای حل معضلاتی که این سو به صنعت مرغداری وارد می شود، دولت باید تغییراتی را در بخش مدیریتی کلان خود اعمال نماید و در سیاستها و مواضع دیپلماتیک خود تغییراتی را انجام دهد و در نهایت بهترین راه حل را برای حل مشکلات اتخاد نماید.
وی تنها راه حل برطرف نمودن مشکلات درون ساختاری صنعت مرغداری را ایجاد یک قوه مدیریتی در زنجیره تولید دانست و اعلام کرد با ایجاد این سیستم، بدون شک مشکلات صنعت مرغداری رو به بهبود خواهد رفت و تقریبا حل خواهد شد.وی ادامه داد: امروز باید دشمنی با یکدیگر را  کنار بزاریم و به جای اینکه روبروی یکدیگر بیاستیم،  در کنار هم باشیم و در این خصوص منحصر بودن واردات نهاده ها را مثال زده و اعلام داشت، درست است که صحیح نمی باشد که واردات نهاده به صورت انحصاری در اختیار یک نفر واردکننده باشد، اما امروز ما باید در کنار وی باشیم و پتانسیل اجرایی خود را به همراه پتانسیل های وی ادغام کنیم تا امروز شاهد چنین نوسانات های شدیدی در قیمت نهاده نباشیم.وی بادآورد شد که درست است که قیمت بازار را عرضه و تقاضا تعیین می کند و درست است که این یک مسئله ساده اقتصادی است، اما باید این فرضیه را هم باور داشت که با کنترل تولید و تقاضا می توان این دو عامل را کنترل کرد و یک توازنی بین آنها ایجاد نمود.
در ادامه مهندس مصطفی سید مصطفوی - عضو هیئت مدیره انجمن جوجه یکروزه - با اعلان هشداری جدی در خصوص نگرانی های صنعت مرغداری یادآور شد برای حل مشکلات و معضلات صنعت مرغداری باید آهسته آهسته قدم برداشت و علت این موضوع را ساختار اقتصادی دولت دانست و اظهار داشت: ما در کشور ساختار اقتصاد آزاد نداریم و ایجاد نشده و 80 درصد اقتصاد کشور دولتی است و برای حل مشکلات زمان زیادی را لازم داریم هر چند تشکل ها دارای اندک اختیارات پایین هستند اما به شکل کلی تشکلها و اتحادیه ها دارای ابزار رسیدگی نمی باشند.وی ادامه داد: دولت در موضوع خصوصی سازی باید به شکل جدی، اصل 44 را اجرا نماید. وی در ادامه گفت : مقام معظم رهبری که بالاترین مقام کشوری هستند بر این اصل و اجرای آن تاکید دارند، پس چرا این اصل مهم اجرا نمی شود؟ چه مانعی در ساختار کشور موجود است که باعث جلوگیری از اجرای این اصل در صنعت مرغداری می شود؟
وی یادآور شد یکی دیگر از مشکلات صنعت مرغداری ایران، مربوط به مسائل فنی تولید می باشد، وی ادامه داد: در خصوص مسائل فنی، امروز نسبت به 20 سال گذشته تفاوت چشمگیری در صنعت حاصل شده است. استاندارد تولید جوجه یکروزه در ایران، کمتر از استانداردهای جهانی نیست، در تولید تخم مرغ همسان با سایر کشورهای جهان هستیم و در بخش پرورش هم در حال توسعه و پیشرفت هستیم اما در گذشته ما یک یارانه مناسب برای بخش انرژی داشتیم که ناگهان از بین رفت و قرار بود این پول به بخش تولید بازگردد که متاسفانه هنوز اقدامی نشده و مسئولین باید در این خصوص پاسخ دهند.وی ادامه داد: مشکلات صنعت مرغداری را باید حل کرد. بعضی از آنها را مسئولین و بعضی از آنها را ما ( برداشت I.T.P - تشکل ها و مرغداران ) باید حل کنند. وی در جمع بندی این میزگرد اعلام کرد: یکی از راه حل های برطرف نمودن مشکلات تغییر جدی در راهبرد مدیریتی هست که باید هر چه زودتر از سوی مسئولین شاهد آن باشیم اما اگر این تغییر با تاخیر ایجاد شود و تا زمان نامشخصی به طول بیانجامد ما باید چاره دیگری بیاندیشیم.وی ادامه داد: اگر با این روش تولید کنیم، قیمت آن گزاف خواهد بود بنابراین هیچ شخصی خریدار محصول ما با قیمت بالا نخواهد بود و درنتیجه تولید کننده با ضرر مواجه شده و از چرخه تولید حذف می گردد و در نهایت همه ما که در کشتی صنعت مرغداری نشسته ایم غرق خواهیم شد. صطفوی اعلام داشت: تولیدکنندگان همیشه آماده تولید با نهایت ظرفیت خود هستند به شرطی که مایحتاج آنها در انبارها موجود باشد. وی یادآورد شد که در این صنعت ( مرغداری ) سرمایه گذاری ها بسیار سنگین و بالا می باشد و این سرمایه گذاری بایستی به ما بهره برگرداند و برای تولیدکننده سوددهی داشته باشد در غیر این صورت، اثرات این خسارت و عدم سوددهی به جامعه ( تولیدکننده و مصرف کننده ) بر خواهد گشت.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com