اگر مسؤولان فکری نکنند واحدهای مرغ تخمگذار تعطیل می‌شوند

اگر مسؤولان فکری نکنند واحدهای مرغ تخمگذار تعطیل می‌شوند
مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان کرمانشاه گفت: اگر مسؤولان فکری به حال وضعیت مرغداری‌های مرغ تخم گذار نکنند، شاهد تعطیلی اکثر این واحدها و افزایش بیش از حد قیمت تخم مرغ در بازار خواهیم بود.
فرزاد امیری اظهار کرد: در حال حاضر 21 واحد مرغ تخم‌گذار در استان وجود دارد که به دلیل مشکلات اقتصای و نوسانات نرخ نهاده‌ها، شش واحد آن خارج از تولید و سه واحد دیگر غیرفعال شده‌اند.
وی ادامه داد: اگر تمام این 21 واحد فعال و در پیک تولید باشند، می‌توانیم بیش از 60 درصد نیاز تخم مرغ استان را تامین کنیم.
مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان کرمانشاه با انتقاد از نبود حمایت‌های دولتی، تصریح کرد: به دلیل عدم همکاری وزارت بازرگانی و عمل نکردن به توافقاتی که با اتحادیه مرکزی داشت و همچنین بالا رفتن بدهی واحدهای مرغ داری به بانک، این صنف با مشکلات حادی در تولید تخم مرغ موجه است.
امیری در ادامه اشاره‌ای به گرانی‌های اخیر تخم مرغ داشت و گفت: به دلیل این که معمولا در ماه رمضان تقاضای مردم برای تخم مرغ کاهش می‌یابد، اکثر مرغداران مرغ‌های خود را وارد دوران لک (یک دوران غیرفعال برای مرغ شبیه استراحت برای تولید تخم مرغ بیشتر در آینده) می‌کنند و تولید تخم مرغ کاهش می‌یابد.
وی افزود: به همین خاطر قیمت تخم مرغ تا مرز کیلویی 2700 تومان افزایش پیدا کرد، اما در حال حاضر با تلاش مسئولین اتحادیه برای تعدیل بازار قیمت‌ها تا کیلویی 2300 تومان کاهش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: به دلیل متفاوت بودن وزن دانه‌های تخم مرغ در نظر گرفتن قیمت آن به صورت دانه‌ای اشتباه است.
امیری در پایان با تقدیر از پیگیری‌های استاندار، از مسئولین خواست دلسوزانه نسبت به حل مشکلات این صنف اقدام کنند.
 
نظرات شما
  •  

    bb گفت : ۹۱/۰۱/۳۱

    سلام مرغداران برای جلوگیری از کاهش قیمت تخم مرغ میباید از عرضه آن به بازارجلوگیری کردتا فکری به حالشان شود

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com