اگر دلالان خواستند قیمت‌ها را بشکنند ممانعت کنید

اگر دلالان خواستند قیمت‌ها را بشکنند ممانعت کنید

نشست مشترک مدیران ستادی و استانی سازمان تعاون روستایی ایران درباره خرید و فروش محصولات به ویژه مرغ و تخم مرغ برگزار شد.
به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، در این نشست درباره چهار محور اصلی شامل آخرین وضعیت طرح ساماندهی مرغ و تخم مرغ، پیش خرید‌های محصولات کشاورزی، ارائه گزارش پیشرفت کار استان‌ها راجع به خرید و فروش و پیشرفت نهایی ساماندهی تشکل‌های امور دامی‌ مباحثی بیان شد.
محمدعلی شم‌آبادی ـ رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی ـ در خصوص خرید و فروش مرغ و تخم مرغ توسط شبکه تعاونی‌های روستایی گفت: کسی تصور نمی‌کرد که تعاون روستایی در بازار پر پیچ و خم، پر رقابت و پر نفوذ قرار گیرد، بنابراین باید از این شرایطی که برای ما فراهم آمده، استفاده کنیم تا گره‌گشای کار مردم باشیم.
در ادامه نشست جلالیان ـ مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی ایران ـ افزود: بحث مرغ و تخم مرغ فضای جدید را برای ارائه توانمندی‌ها در شبکه تعاونی روستایی به وجود آورد که امید است با گسترش این مطلب، سازمان را به عنوان بازارساز، سامان‌ده بازار برای محصولات کشاورزی، محور قرار داده که در وزارتخانه این امر شکل گرفته است که کلید و چاشنی اولیه در خرید و فروش توافقی بوده و زنجیره و حلقه‌های بعد تولید و بازارسانی است.
وی در خصوص میزان خرید مرغ و تخم مرغ توسط شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی گفت: سازمان باید فضای کار که همان فضای هدایتی، حمایتی و نظارتی است را به پیش ببرد. به زودی قرار است 977 هزار تن مرغ و 482 هزار تن تخم مرغ خریداری شود. در 18 استان کشور حدود 80 هزار و 400 تن قرارداد در یک هفته منعقد شده که هشت درصد رقم قرارداد است و تا پایان ماه این رقم به 70 درصد می‌رسد.
وی با اشاره به این امر که در ابتدای طرح موانع و مقاومت‌هایی بود که سبب شد فضا را برای تنظیم بازار و به روز کردن قیمت مشخص کند، چنین افزود: دیروز سازمان دامپزشکی قول داد که جابه‌جایی مرغ از استان‌ها با مصوبه و تایید ستاد استان انجام نگیرد. اگر دلالان خواستند که قیمت استان‌ها را بشکنند ممانعت به عمل آورید و نیز اولویت اول کار را تهیه مرغ گرم برای مردم با قیمت مصوبه، به شکل زنده یا کشتار شده داشته و مازاد مرغ پس از جمع‌آوری در استان‌های موردنیاز جایگزین می‌شود.
بهزاد جلالیان گفت: مرحله سوم کار انجماد است که با کل ظرفیت تونل‌های انجماد روزانه هزار تن انجماد صورت می‌گیرد که در کشور ظرفیت تولید چهار هزار تن است و باید سه هزار تن باقیمانده ساماندهی شود وام و نقدینگی در این خصوص تعیین و به استان اعلام شد.
در ادامه گفت‌وگو محمدعلی شم‌آبادی تاکید کرد: مجری این طرح اتحادیه مرکزی است و باید 70 درصد مشخص شده را متعهد شود در بحث نقدینگی در حدی که پیگیری شده و مقداری که بانک کشاورزی متعهد شده مشکلی نیست.
معاون وزیر جهاد کشاورزی راجع به سیستم توزیع در استان‌ها و به خصوص تهران به عنوان استان ویژه، به اهمیت و پیچیدگی مطلب اشاره کرد و گفت: در جلسه‌ای با حضور مجموعه بخش‌های ذیربط شامل معاونت امور دام، سازمان دامپزشکی، سازمان تعاون روستایی و اتحادیه مرکزی، در خصوص توزیع در بازار تهران با وجود 12 هزار واحد خرده‌فروشی، همراهی و ورود کشتارگاه‌ها به داخل مدار و هرگونه جابه‌جایی مرغ با هماهنگی هیات استان و در نهایت با هماهنگی تهران تصمیماتی اتخاذ شد.
مقرر شد، تحویل مرغ درب مرغداری‌ها باشد و دیگر کلیه امور به خصوص خرید تضمینی به همان قیمت 11 هزار و 500 ریال درب کشتارگاه‌ها صورت نگیرد و همه چیز در اختیار یک وزارتخانه است به جز اختیار تنظیم بازار که اگر هم به وزارتخانه متبوع محول شود چیزی کم و کسر نخواهد ماند.

 
کلمات کلیدی واسطه دلال
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com