اگر تولیدکننده را تقویت نکنیم باید منتظر افزایش قیمت مرغ وتخم‌مرغ باشیم

اگر تولیدکننده را تقویت نکنیم باید منتظر افزایش قیمت مرغ وتخم‌مرغ باشیم

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در ماه مبارک رمضان شش مرکز عرضه توزیع مرغ در مشهد به صورت شبانه روزی فعال هستند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان، محمد اسماعیل‌نیا در نشستی مطبوعاتی از توافق با شهرداری مشهد برای عرضه مرغ زنده در بازارهای میوه و تره بار خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر این بازارها، دو بازار وابسته به سازمان تعاونی روستایی هم به عرضه مرغ زنده اختصاص خواهند یافت. همچنین در قالب طرح خرید توافقی مرغ و تخم مرغ بیش از ‌20 هزار تن مرغ، با ‌400 مرغدار قرارداد بسته شده که این میزان مرغ از روز شنبه در استان توزیع خواهد شد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان گوشت قرمز، منجمد و وارداتی با قیمت هر کیلو سه هزار و ‌700 تومان در استان توزیع خواهد شد.
اسماعیل‌نیا ادامه داد: مردم در ماه رمضان نگران افزایش قیمت نباشند و اگر کسی قیمت مرغ را بیش از قیمت مصوب به فروش رساند با همکاری سازمان تعزیرات با وی برخورد خواهد شد.
وی تصریح کرد: مازاد تولید مرغ استان به استان‌های دیگر صادر می‌شود چراکه عدم صادرات مازاد تولید مرغ، برای مرغداران خسارت به بار می‌آورد.
اسماعیل‌نیا با بیان اینکه در قالب طرح خرید توافقی مرغ و تخم مرغ با واحدهای مرغداری بیشتری قرار داد خواهیم بست، اظهار کرد: در حال حاضر توسط شرکت پشتیبانی دام استانی دو هزار تن مرغ منجمد با کیفیت، ذخیره‌سازی شده است که در فروشگاه‌های تعاونی مصرف عرضه خواهد شد. در طرح خرید توافقی مرغ و تخم مرغ به دنبال امنیت برای تولید کننده و مصرف کننده هستیم.
وی با بیان اینکه در طرح خرید توافقی مرغ و تخم مرغ علاوه بر حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان رابطه‌های این بخش هم منطقی می‌شوند، ادامه داد: در طرح خرید توافقی مرغ و تخم مرغ، مرغ کیلویی ‌11 هزار و ‌500 ریال از مرغدار خریداری و کیلویی ‌18 هزار و ‌500 ریال در بازار به فروش خواهد رسید.
اسماعیل نیا افزود: در طرح خرید توافقی مرغ و تخم مرغ، به کلیه موضوعات تامین نهاده‌های مرغداری اعم از دان و جوجه، تقویت بیمه طیور، کشتارگاه‌های طیور، سیستم حمل و نقل واحدهای مرغداری و نقدینگی مرغداران توجه شده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: تسهیلات در نظر گرفته شده برای خرید توافقی مرغ و تخم مرغ کشور ‌700 میلیارد تومان است که سهم خراسان رضوی از این میزان ‌80 میلیارد تومان است. اگر اتحادیه‌ها و تشکل‌های مرغداران در این طرح به طور منطقی عمل کنند قطعا از آن‌ها حمایت خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: اگر قیمت نهاده‌های مرغداران در طول اجرای طرح تغییر کند در قیمت اعلام شده مرغ و تخم مرغ در طرح خرید توافقی مرغ و تخم مرغ تجدیدنظر خواهد شد. اگر تولیدکنندگان مرغ و تخم مرغ را درک و تقویت نکنیم باید منتظر بیکاری در بخش طیور و افزایش سرسام‌آور قیمت مرغ و تخم مرغ در جامعه باشیم.
اسماعیل‌نیا خاطرنشان کرد: با اجرای طرح خرید توافقی مرغ و تخم مرغ واحدهای مرغداری‌هایی که با ‌50 درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند با تمام ظرفیت فعال خواهند شد.
وی با بیان اینکه اتحادیه تعاونی روستایی که خصوصی است، در طرح خرید توافقی مرغ و تخم مرغ مشکلات وثیقه‌های مرغداران با بانک‌ها را حل خواهد کرد، ادامه داد: نقش دولت در طرح خرید توافقی یکپارچه کردن بخش خصوصی در زمینه مرغ و تخم مرغ است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: این استان با تولید ‌635 هزار تن شیر، ‌70 هزار تن گوشت قرمز، ‌88 هزار تن مرغ و ‌78 هزار تن تخم مرغ از قطب‌های تولید کننده مواد پروتئینی در کشور محسوب می‌شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com