اگر افزایش قیمت شیر مقدور نیست، یارانه پرداخت کنید

اگر افزایش قیمت شیر مقدور نیست، یارانه پرداخت کنید
اگر دولت بنا دارد برای جلوگیری از فشار مضاعف به مصرف‌کننده، قیمت شیر خام را افزایش ندهد، باید با تدابیر لازم به دامداران یارانه پرداخت کند.
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اعلام این مطلب گفت: مطمئنیم قیمت شیر باید متناسب با قیمت تمام‌شده برای دامداران باشد.
عباس رجایی افزود: آن چیزی که دامدار برای تأمین یک کیلوگرم شیر هزینه می‌کند، باید محاسبه شود و اگر نمی‌خواهد قیمت شیر بالا برود، باید دولت یارانه پرداخت کند.
وی خاطرنشان کرد: قرار نیست هزینه اضافی مصرف‌کننده و صنایع لبنی را دامداران بپردازند.
نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دامدار همه هزینه‌های تمام‌شده شیر را متقبل می‌شود، اما افزایش قیمت‌ها به آسانی توسط صنایع لبنی صورت می‌گیرد که تنها ظلم به دامدار و تولیدکننده است.
رجایی تصریح کرد: اگر قرار نیست قیمت شیر به‌علت کاهش توان خرید مصرف‌کننده افزایش پیدا کند، دولت می‌تواند با اتخاذ تدابیری، یارانه مورد نیاز دامداران را به آنان پرداخت کند.
وی اظهار امیدواری کرد که جلسه ستاد تنظیم بازار درباره شیر به‌گونه‌ای تصمیم‌گیری کند که دامدار متضرر افزایش قیمت‌ها نباشد، چرا که صنایع لبنی بارها و بارها طی سال جاری قیمت خود را افزایش داده‌اند که با پذیرش همگان روبه‌رو شد، اما هم‌اکنون که زمزمه افزایش قیمت شیر خام بلند شده، صدای همه برای کاهش قیمت شیر خام بلند است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com