اکسید روی عمر اقتصادی مرغ‌های تخم‌گذار را افزایش می‌دهد

اکسید روی عمر اقتصادی مرغ‌های تخم‌گذار را افزایش می‌دهد

استفاده از اکسید روی در جیره غذایی مرغ‌های تخم‌گذار، مدت عمر اقتصادی مرغ‌ها را 7 الی 8 ماه افزایش می‌دهد.
مهندس مستشاری مسوول ایستگاه تحقیقات طیور صنعتی استان قزوین با اعلام این مطلب به خبرنگار ایانا گفت: با اجرای یک طرح تحقیقاتی روش‌های مختلف شیمیایی و تغذیه‌ای تولک (جوان‌سازی) اجباری روی مرغ‌های تخم‌گذار استان قزوین مورد مقایسه قرار گرفت.وی با اشاره به این‌که روش‌های تغذیه و قطع دان مرغ با استرس و تلفات زیاد همراه است، افزود: در این طر با استفاده از اکسید روی، سولفات آلومینیوم و کم‌کردن سدیم جیره مرغ عمل تولک یا جوان‌سازی مرغ‌های تخم‌گذار اجرا شد.
مهندس مستشاری در ادامه گفت: استفاده از کسید روی با 73 درصد خلوص به مدت 10 روز و میزان 5/2 درصد در جیره غذایی مرغ‌ها نتایج بهتری را در تولک مرغ‌های تخم‌گذار استان به‌دست آمد.
وی اظهارداشت: با این روش مرغ‌های تخم‌گذار که دوره تولید اقتصادی خود را به اتمام رسانده‌اند مجدداً به مدت 7 تا 8 ماه دیگر قابلیت تولید با سود اقتصادی را خواهند داشت.
مسوول ایستگاه تحقیقات طیور صنعتی با بیان این‌که در روش شیمیایی با اکسید روی مرغ‌ها گرسنه نخواهند ماند افزود: درصورت بالابودن انحراف معیار وزن مرغ‌ها و پشت‌سرگذاشتن یک بیماری شدید استفاده از این روش می‌تواند تأثیرات به‌سزایی را در جوان‌سازی مرغ‌های تخم‌گذار داشته باشد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com