اکراین 130 هزار تن ذرت به ایران صادر کرد

اکراین 130 هزار تن ذرت به ایران صادر کرد
موسسه اوکر آگری کانسالت اوکراین اعلام کرد تشدید تحریمهای اروپا بر ضد ایران موجب کاهش 40 درصدی صادرات ذرت به این کشور در ماه ژانویه 2012 شده است.
صادرات محموله های غلات از اوکراین به ایران به علت موانع و مشکلات بانکی و مالی طی هفته های اخیر با چالشهای زیادی روبرو شده است.
بر این اساس وزیر کشاورزی اوکراین نیز ضمن تایید این خبر گفت مذاکرات با تجار ایرانی ادامه دارد .
اوکراین یکی از بزرگترین تولید کنندگان و صادر کنندگان ذرت در منطقه دریای سیاه به شمار می رود . رییس اتحادیه تجار غلات اوکراین نیز در این باره تاکید کرد مذاکرات با مقامهای ایرانی در خصوص ادامه صادرات غلات به این کشور ادامه دارد . مهمترین مساله برای ما از دست ندادن بازار مهم ایران است .
وی افزود بخش زیادی از مبادلات تجاری ایران و اوکراین در بخش غلات توسط تجار و بازرگانان بخش خصوصی انجام می شود . ایران در سال 2011 – 2012 میلادی بیش از 4.5 میلیون تن غلات وارد می کند که 3.5 میلیون تن آن ذرت خواهد بود .
برزیل، آرژانتین و اوکراین مهمترین صادر کنندگان ذرت به ایران هستند . پیش بینی می شود میزان تولید غلات ایران از 20.7 میلیون تن در سال گذشته امسال به کمتر از 18.7 میلیون تن خواهد رسید . تولید گندم ایران نیز از 15.5 میلیون تن به کمتر از 13.8 میلیون تن خواهد رسید و ایران مجبور به واردات گندم بیشتر از روسیه و قزاقستان خواهد بود .
صادرات ذرت اوکراین به ایران از 217 هزار تن در ماه دسامبر به کمتر از 130 هزار تن در ماه ژانویه رسیده است.
 
نظرات شما
  •  

    اسد گفت : ۹۰/۱۱/۱۶

    نمیدانیم با این خبر باید خوشحال شویم یا ناراحت ، چرا که قیمت را اعلام نمیکنند که تولید کننده بدبخت تکلیفش معلوم باشد ، درثانی قیمت را اعلام نمیکنند که مثل سکه بروز بفرشند . که این هم باز برمیگردد به بیچاره بودن تولید کننده . که باید فقط نگاهش به دست دولت باشد که کی چی وارد میکند و کی چی وارد نمیکند !!! این خبرها دردی از تولید کننده دوا نمیکند . واسلام

    پاسخ...
  •  

    حسين گفت : ۹۰/۱۱/۲۴

    قدرت طلبي بعضي ها براي توليد كننده هاي كشور مخصوصا اين قشر آسيب پذير مرغدار خيلي گران تمام خواهد شد

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com