اولین همایش شیر خام در دانشگاه تبریز برگزار شد

اولین همایش شیر خام در دانشگاه تبریز برگزار شد

به گزارش خبرنگار موج در تبریز، رییس دانشگاه تبریز با بیان این که این دانشگاه تنها دانشگاه دولتی ایران بوده که در اتحادیه دانشگاه های جهان عضویت یافته است، گفت: توسعه منابع انسانی موجب توسعه اقتصادی شده و علمی که خلاقیت نداشته و نتواند مشکلات جامعه را حل کند، آن علم نام ندارد.
علوی افزود: ارتباطات علمی دانشگاه ها با بخش صنعت ارتقای سطح رفاه زندگی و سلامت مردم را به ارمغان می آورد و باید علم دانشگاه در جامعه به ثروت تبدیل شود.
در ادامه، دبیر اجرایی همایش نیز گفت: از 180 کیلو گرم سرانه مصرف لبنیات جهان، فقط 80 کیلو گرم سرانه مصرف کشور ما است که عمده علت بیماری پوکی استخوان بوده، در حالی که این بیماری میانگین سنی 65 سال در اروپا دارد در ایران به زیر 45 سال رسیده است.
وی افزود: متاسفانه در سال های اخیر مصرف شیر در کشورمان 20 درصد کاهش یافته که باید زنگ خطری برای سلامت مردم تلقی شود.
وی قیمت بالا و کیفیت پایین از جله مهمترین مشکلات شیر خام کشور دانست و پیشنهاد داد شیر خام جزء فهرست استاندارد اجباری در آید.
منادی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در این همایش با ابراز خوشحالی از شور و شوق دانشجویان و ارتباط سازنده دانشگاه با صنعت گفت: شیر تنها ماده غذایی در خلقت است که به هیچ ماده غذایی دیگری وابستگی ندارد.
گفتنی است این همایش با همکاری مشترک دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز، سازمان جهاد کشاورزی استان، شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی و اداره کل دامپزشکی استان برگزار گردید.

 
کلمات کلیدی همایش
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com