اولین همایش آشنایی با صنعت پرورش کبک برگزار شد

اولین همایش آشنایی با صنعت پرورش کبک برگزار شد

ITPNews استانی - علمی، کاربردی - با هدف اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به علاقه مندان کارشناسان و پرورش دهندگان کبک، اولین همایش آشنایی با پرورش کبک در مشهد برگزار شد.
در این همایش که به همت شرکت پرند یزد برگزار شد شرکت کنندگان با روشهای مختلف و فواید مثبت پرورش کبک آشنا شدند.
در این همایش دکتر جندقیان دامپزشک در خصوص فواید گوشت کبک گفت: گوشت کبک دارای لذت بسیار زیادی است و خواص درمانی نیز دارد به گونه ای که برای درمان بیماریهای کلیوی خصوصاً برای افراد مسن استفاده از گوشت کبک توصیه می شود.
وی افزود: کبک یک حیوان بسیار مقاومی است که نسبت به مرغ و سایر طیور در مقابله با انواع بیماریهای میکروبی و ویروسی بسیار مقاوم می باشد.
وی در ادامه گفت: تنها بیماری که ممکن است کبک به آن دچار شود، بیماری اسهال خونی است که به دلیل نامرغوب بودن دان پرنده و یا خیس شدن بستر و فضای نگهداری آن ممکن است به وجود آید که با رعایت دقیق روشهای پرورش می توان از مبتلا شدن حیوان به این بیماری جلوگیری کرد.
جندقیان با مقایسه میزان مقاومت مرغ و کبک در مقابله با انواع بیماریهای طیور گفت: مرغ با بیماریهای مختلفی روبرو است اما کبک از مقاومت بالایی برخوردار است و تاکنون در ایران بیماری ویروسی در کبک مشاهده نشده است.
وی افزود: ضمن این که در پرورش مرغ از بدو تولید جوجه با نوسان قیمت روبرو هستیم که این نوسان قیمت می تواند باعث ایجاد استرس در مرغدار شود اما در تولید کبک شاهد نوسانات شدید قیمت نیستیم.
این دامپزشک در ادامه گفت: یکی دیگر از خصوصیات مهم کبک ارگانیک بودن این پرنده است به گونه ای که علی رغم این که در پرورش مرغ از داروهای متعددی استفاده می شود اما پرورش کبک نسبت به مرغ بسیار ارگانیک تر صورت می گیرد.
همچنین در این همایش مهندس ابوالفضل هنزایی مدیر عامل شرکت پرند یزد نیز به تشریح فواید مثبت گوشت کبک و جذابیت و سودآوری بالای پرورش این پرنده پرداخت.
وی گفت: ضریب تبدیل دان به گوشت در کبک یک به هفت است به گونه ای که در ازای هر هفت کیلو دان یک کیلو گوشت حاصل می شود.
هنزایی خاطر نشان کرد: امروزه بسیاری از کشورهای دنیا کبک را می شناسند و کشورهای حاشیه خلیج فارس علاقه زیادی برای مصرف گوشت کبک دارند.
وی افزود: گوشت کبک بسیار نرم است و به راحتی قابل طبخ می باشد و دارای مزه و بوی گوشت معمولی مرغ است. وی خاطر نشان کرد: این حیوان نیاز به واکسیناسیون ندارد.
در این همایش همچنین مهندس محمد مودتی مدیر عامل شرکت مزرعه سبز نیز گفت: با توجه به جذابیت و اهمیت پرورش کبک شرکت مزرعه سبز نیز در استان خراسان رضوی نمایندگی شرکت پرند یزد را در خصوص پرورش کبک، بلدرچین و قرقاول گرفته است و پرورش این پرندگان در استان خراسان رضوی نیز آغاز شده است.

 
کلمات کلیدی همایش
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com