اولویت های اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی در سال 95

اولویت های اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی در سال 95
با آغاز سال جدید تعیین برنامه های دقیق و کارشناسی در صنعت مرغداری کشور و اولویت بندی این برنامه ها بر اساس اهمیت اثر و برداشتن گام های محکم و حساب شده در اجرا و عملیاتی نمودن آنها جهت جلوگیری از تکرار روزهای تلخ سال گذشته بسیار ضروری می باشد.
عطاا... حسن زاده – رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغدارن گوشتی ایران – در گفتگو با خبرنگار ITPNews، از اولویت های اتحادیه سراسری در برنامه های سال 95 می گوید: اولین اولویت اتحادیه سراسری مدیریت و ساماندهی تولید است و بر همین اساس این اتحادیه تمام امکانات خود را بکارخواهد گرفت که جوجه ریزی ها با ثبت در سامانه انجام شود تا آمار دقیقی از تولید و بازار مصرف مرغ بدست آید.
وی ادامه داد: ثبت جوجه ریزی در سامانه اتحادیه سراسری باعث می شود تا شرایط تولید و مصرف، ثبات نسبی پیدا کرده و تولیدکننده بازار را در اختیار بگیرد و در تنظیم آن موثر باشد.
حسن زاده درواکنش به این گفته که، سامانه ثبت جوجه ریزی در سال گذشته نیز فعال بوده اما پا برجا بودن مشکلات صنعت مرغ گوشتی نشان می دهد این سامانه کارایی موثری نداشته است، بیان داشت: هر طرحی دارای نقاط ضعف می باشد که باید شناسابی و پوشش داده شود با این وجود سامانه ثبت جوجه ریزی 80 تا 90 درصد جواب داده است و 10 تا 20 درصد باقی مانده نیز مربوط به جوجه ریزی های ثبت نشده یا مرغداری های غیرمجاز است که می توان با همکاری سازمان دامپزشکی و برخورد قانونی با این واحدها مشکلات ناشی از این امر را نیز برطرف نمود.
وی با اشاره به اهمیت و لزوم تبدیل تولید درون گرا به برونگرا در صنعت مرغداری کشور ، اظهار داشت: اولویت بعدی اتحادیه سراسری ایجاد زمینه صادرات با افزایش کیفیت و کاهش وزن تولید می باشد که با همکاری مدیریت بهداشت کشور یعنی سازمان دامپزشکی صورت خواهد گرفت.
حسن زاده افزود: صنعت مرغداری به دلیل تولید بیش از نیاز کشور، به نقطه ناپایدار اقتصادی رسیده است که برای گذر از آن چاره ای جز برنامه ریزی برای صادرات وجود ندارد البته تحقق این امر نیازمند بازسازی و بهینه سازی صنعت با تزریق نقدینگی و تامین اعتبار برای این بخش می باشد.
به گفته وی اتحادیه سراسری همواره با متولیان صنعت در بخش تولید و بهداشت برای تامین اعتبارات بازسازی و بهینه سازی تولید و افزایش بهره وری جهت تامین شرایط لازم برای صادرات در تعامل بوده است.
رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغدارن گوشتی ایران یادآور شد: اتحادیه سراسری در نشست هایی که قبل از عید با متولیان تولید از جمله دفتر طیور معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی و دامپزشکی داشته است برنامه های دقیق و کارشناسی شده ای را ارائه نمود که به جد پیگیر عملیاتی شدن آنها می باشد تا با اجرایی شدن این برنامه ها مدیریت و کنترل تولید به بهترین شکل انجام شده و صادرات فعال گردد.
 
نظرات شما
  •  

    حیدری اهوازی گفت : ۹۵/۰۱/۱۵

    از زمان راه اندازی سامانه ثبت جوجه ریزی بازار با خیال راحت به دست دلالان افتاد.وبا خیال راحت از میزان تولید نبض بازار را به دست گرفتنند.

    پاسخ...
  •  

    مرغدار داغون از دست سایت آبگوشتی آی تی پی گفت : ۹۵/۰۱/۱۵

    هرچند طبق معمول نظریات محترمانه یا بی ادبانه کارشناسی شده یا بادمجانی من در این سایت آویزان و آبگوشتی منتشر نمیشود، علی ایحال تاکید میکنم در سال ۹۵هم مرغداران پوست کلفت ضمن نق نق کردن متوالی، به تولید با حجم بیش ازتقاضا ادامه داده و با عرضه مرغ حتی زیر سه هزارتومان نه تنها کرک و پشمشان نخواهد ریخت بلکه مشت محکمی بر دهان تحلیل‌گران دلسوز این صنعت و روسای اتحادیه ها و کارشناسان بدون آمار و درپیتی مرغ زنده خواهند زد

    پاسخ...
  •  

    ارسلان گفت : ۹۵/۰۱/۱۷

    چرا itp موقع بحران در طیور گوشتی هیچ اقدامی برای عمل یا هماهنگی یا حداقل رساندن درد دل مرغداران به مسوولین نمیکند
    مدیریت محترم تنها اعلام قیمت اقلام دردی دوا نمیکند
    درسته رسالت شما اطلاع رسانی است و از این بابت تشکر ویژه دارم و از جای دیگر هم امیدوارم اقدام عملی در حمایت از تولیدکنندگان بکنید
    مرغدار از استان گلستان

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com