اولویت صدور پروانه های تاسیس با فارغ‌‏التحصیلان دامپزشکی

اولویت صدور پروانه های تاسیس با فارغ‌‏التحصیلان دامپزشکی

تحلیل - مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی, گفت: آینده شغلی مناسب فارغ‌‏التحصیلان رشته دامپزشکی در فعالیت‌‏های بخش خصوصی نهفته است.
به گزارش خبرنگار ایلنا, دکتر محمدیان, که در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز شرکت کرده بود, افزود: با توجه به سیاست‌‏های کلان نظام مبنی بر کوچک‌‏سازی حجم دولت ، زمینه اشتغال در بخش دولتی بسیار کمتر شده است.
وی, با اشاره به زمینه‌‏های گسترده فعالیت رشته دامپزشکی در بخش‌‏های مختلف,ادامه داد: گستردگی بسترهای کاری رشته دامپزشکی در عرصه‌‏های مختلف می‌‏تواند فرصت‌‏های شغلی مناسبی را در اختیار فارغ‌‏التحصیلان این رشته قرار دهد.
دکتر محمدیان, به تسهیلات بنگاه‌‏های کوچک زودبازده اقتصادی اشاره کرد و اظهارداشت: خوشبختانه دولت نهم با فراهم کردن پرداخت تسهیلات بانکی در قالب بنگاه‌‏های کوچک زودبازده اقتصادی فرصت خوبی را برای اشتغال‌‏زایی در بخش‌‏های مختلف از جمله طرح‌‏های جهادکشاورزی و دامپزشکی فراهم کرده است.
وی, ادامه داد: فارغ‌‏التحصیلان دانشگاهی با تشکیل تعاونی‌‏های فارغ‌‏التحصیلان و استفاده از این تسهیلات , نه تنها می‌‏توانند زمینه بسیار مناسبی برای اشتغال خود فراهم آورند ؛ بلکه در عرصه‌‏های اقتصادی و تولیدی نیز در تامین نیازهای کشور نقش فعالی را ایفا کنند.
مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی, اعلام کرد: در بخش طرح‌‏های دامپزشکی و جهادکشاورزی رویکرد کلی به این سمت است که در صدور پروانه‌‏های تاسیس اولویت به فارغ‌‏التحصیلان دامپزشکی داده شود.
وی, همچنین با تشریح وظایف سازمان دامپزشکی در بخش‌‏های مختلف, یادآور شد: اداره کل دامپزشکی طرح‌‏هایی را برای واگذاری برخی امور خود به بخش خصوصی دارد که در صورت موافقت از سوی سازمان مرکزی اقدام خواهد ؛ البته اولویت در این زمینه با فعالان دامپزشکی است.
دکتر محمدیان, همچنین با بیان این‌‏که علی‌‏رغم تلاش شبانه‌‏روزی فعالان دامپزشکی در بخش دولتی و خصوصی فعالیت این بخش ملموس جامعه نیست, افزود: متاسفانه با وجود آن‌‏که وظایف سنگینی برعهده سازمان دامپزشکی و فعالان این بخش در عرصه‌‏های مختلف گذاشته شده, انعکاس این فعالیت‌‏ها در سطوح مختلف جامعه مطلوب نبوده و این رشته متناسب با فعالیت‌‏های خود دارای جایگاه لازم نیست.
وی تصریح کرد: بر همین اساس گسترش فعالیت‌‏های رسانه‌‏ای و آگاه کردن مردم از تلاش‌‏های صورت گرفته در زمینه عرضه سالم و بهداشتی فرآورده‌‏های خام دامی یک ضرورت جدی است.

 
کلمات کلیدی دامپزشک تاسیس
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com