اولتیماتوم به کارخانجات متخلف لبنی / اعلام قیمت جدید شیر در اردیبهشت

اولتیماتوم به کارخانجات متخلف لبنی / اعلام قیمت جدید شیر در اردیبهشت
صنعت گاو شیری در حالی سال جدید را آغاز می کند که مشکلات تولیدکنندگان این صنعت همچنان پا برجا است، کارخانجات لبنی از خرید شیر به قیمت مصوب خودداری می کنند، خرید تضمینی بلاتکیف مانده و هزینه تمام شده تولید شیر نیز رو به افزایش است.
سید احمد مقدسی - رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران کشور - در گفتگو با خبرنگار ITPNews، اظهار داشت: طبق گزارش بانک مرکزی در سال گذشته کارخانجات لبنی 2/8 درصد قیمت محصولات خود را افزایش دادند، بر همین اساس تصمیم گرفته شد که این کارخانجات 100 تومان بر قیمت پایه خرید شیر اضافه نمایند و این در حالی بود که بسیاری از کارخانجات لبنی همچنان شیر را پایین تر از قیمت مصوب از تولیدکنندگان خریداری می نمودند.
وی ادامه داد: در آخرین سه شنبه اسفند سال 94 جلسه ای با حضور نمایندگان انجمن صنفی صنایع لبنی و معاونت امور دام وزارت جهادکشاورزی در محل سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده برگزار گردید و اعلام شد که پرونده کارخانجات لبنی که تمکین نکرده اند به تعزیرات ارجاع داده خواهد شد.
مقدسی بیان داشت: در این جلسه نماینده برخی کارخانجات متخلف مدعی شدند که انجمن صنفی صنایع لبنی مصوبه مورد بحث را به آنان ابلاغ نکرده است به همین جهت در همان جلسه آقای باکری – دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی – متعهد گردید که مصوبه را به تمام کارخانجات لبنی ابلاغ نماید تا بهانه ای در دست کارخانجات متخلف وجود نداشته باشد.
وی افزود: این کارخانجات تا پایان فروردین ماه امسال فرصت دارند که به مصوبه ابلاغی عمل نمایند در غیر اینصورت طبق قانون با آنها برخورد خواهد شد البته در حال حاضر یکی از کارخانجات بزرگ اجرای این مصوبه را در غالب جوایز بهداشتی آغاز نموده است.
مقدسی با یبان اینکه دولت باید در سیاست های خود در مقابل صنعت دامپروری بازنگری کند، گفت: کشورهای دیگر به صادرات محصولات کشاورزی یارانه می دهند و کشور ما با پایین آوردن تعرفه یا تعرفه صفر به واردات این محصولات یارانه پرداخت می کند.
وی اظهار داشت: دولت از ابزارهای حکومتی مانند اصلاح نظام تعرفه در بخش واردات محصولات دامی از جمله شیرخشک، کره، گوشت قرمز و آب پنیر استفاده نماید زیرا تعرفه پایین واردات انگیزه واردات را افزایش می دهد و به تولید پایدار، رونق اقتصادی و امنیت شغلی تولیدکننده آسیب می رساند.
مقدسی با اشاره به بازدید 11 فروردین معاون اول رئیس جمهور از یکی از دامداری های استان تهران، تصریح کرد: در این بازدید معاون اول رئیس جمهور پیشنهاد واگذاری وام های بلند مدت با بهره پایین را به دامداران دادند اما درخواست ما از دولت این است که بجای پرداخت وام از ابزارهای حکومتی برای منطقی نمودن تعرفه واردات محصولات دامی استفاده نماید تا رونق به این صنعت بازگردد.
وی ادامه طرح خرید تضمینی شیر را نوعی اطمینان و امنیت بخشیدن به تولید کنندگان دانسته و گفت: وزارت جهاد کشاورزی بودجه کافی برای ادامه این طرح را ندارد زیرا این بوجه صرف خرید گندم و دانه های روغنی می شود که ماندگاری بیشتری نسبت به شیر دارند.
مقدسی در پاسخ به این سوال که، قیمت جدید شیر برای امسال چه زمان اعلام خواهد شد؟ بیان داشت: در اردیبهشت ماه با ورود یونجه نو و برقراری ثبات نسبی در بازار و با در نظر گرفتن افزایش 14 درصدی حقوق و دستمزد قیمت جدید شیر اعلام خواهد شد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com