اوضاع صنعت لبنیات

اوضاع صنعت لبنیات
درحالی تفاهم نامه انجمن صنایع لبنی ایران با وزارت صنعت، معدن و تجارت از نظر قانونی لازم الاجراست که هم‌اکنون در حدود 500 کارخانه تولید فرآورده‌های لبنی از اجرای مفاد آن بر اساس آنچه ضرر هنگفت می‌نامند سرباز می‌زنند.
محمدرضا اسماعیلی، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های سراسری لبنی ایران با بیان اینکه این اتحادیه به هیچ وجه تفاهم‌نامه انجمن صنفی صنایع فرآورده‌های لبنی با وزارت صنعت، معدن و تجارت را قبول ندارد، در عین حال گفت: این اتحادیه تفاهم‌نامه‌ای را اجرا خواهد کرد که ضمانت اجرایی داشته باشد.
او با بیان اینکه حدود 500 کارخانه تولید فرآورده‌های لبنی تحت پوشش این اتحادیه هستند درحالی که فقط حدود 40 کارخانه تولید فرآورده‌های لبنی تحت پوشش انجمن صنفی صنایع فرآورده‌های لبنی هستند، گفت: حدود 80 درصد محصولات کارخانه‌های تحت پوشش اتحادیه تعاونی‌های سراسری لبنی ایران را چهار کالای مذکور در تفاهم نامه انجمن صنفی صنایع فرآورده‌های لبنی با وزارت صنعت، معدن و تجارت شامل می‌شود.
این فعال بخش صنایع لبنی کشورتصریح کرد: براین اساس هیچ یک از کارخانه‌های ما حاضر نشدند این تفاهم نامه را امضا کنند، چون معتقد بودند که با اجرای این تفاهم‌نامه متحمل ضرر و زیان هنگفتی خواهند شد.
در همین حال، علیرضا عزیزاللهی مدیر بخش شیرخام و امور مجتمع‌های شرکت صنایع شیر ایران ضمن اشاره به مغایرت آمارهای اعلامی از سوی مرکز آمار ایران با آمار وزارت جهاد کشاورزی در زمینه میزان تولید شیرخام در کشور، گفت: هم‌اکنون قیمت هر کیلوگرم شیر خام بیش از 1000 تومان از سوی دامداری‌ها اعلام می‌شود. علیرضا عزیزاللهی با بیان اینکه در حال حاضر سالانه به 16 میلیون تن شیرخام در کشور نیاز داریم و برای این منظور باید دامداری‌های صنعتی را در کشور توسعه دهیم، در عین حال تصریح کرد: متاسفانه هم‌اکنون شرایط به گونه‌ای شده است که نه تنها توسعه این صنعت با مشکل مواجه شده بلکه وضع موجود هم در معرض خطر قرار دارد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com