انحصار واردات نهاده‌های دامی در پرونده 650 میلیون یورویی در ارزیابی‌های اولیه

انحصار واردات نهاده‌های دامی در پرونده 650 میلیون یورویی در ارزیابی‌های اولیه
سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس درباره ارزیابی اولیه پیرامون پرونده ۶۵۰ میلیون یورویی‌، گفت: ‌ارزیابی اولیه دال بر وجود انحصار برخی شرکت‌ها و واردکنندگان در حوزه نهاده‌های دامی است اما برای اعلام نظر قطعی منتظر پاسخ استعلام‌ها هستیم.
مصطفی‌ افضلی‌فرد نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون اصل 90 خانه ملت،با اشاره به فعالیت کارگروه مبارزه با انحصار در کمیسیون متبوعش اظهار داشت:‌ این کارگروه و کمیسیون پس از طرح بحث رانت 650 میلیون یورویی بر اساس وظیفه قانونی خود و همچنین صیانت از حقوق ملت و البته بر اساس شکایت آقای احمد توکلی (نماینده مردم تهران) وارد این موضوع شدند.
وی با اشاره به جلسات کمیسیون اصل 90 مجلس، با شاکی و متشاکی پرونده خاطرنشان کرد:‌ در جلسات کمیسیون از مسئولان وزارت صنعت، کشاورزی و بانک مرکزی نیز دعوت شد تا با حضورشان پیرامون موضوع توضیح دهند.
وی اضافه کرد: جلسات کمیسیون برگزار شد و طی آن توضیحات آقای توکلی، وزارت صنعت و همچنین صاحبان شرکت مورد نظر که متهم به انحصار و ویژه‌خواری شده بودند، استماع شد.
سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس همچنین گفت: درجلسات این کمیسیون نامه‌های بانک مرکزی و برخی مراجع دیگر نیز مورد بررسی قرار گرفت؛ البته در انتها قرار بر این شد که استعلام دیگری به عمل آید که ما اکنون منتظر پاسخ آن هستیم.
افضلی‌فرد درباره ارزیابی اولیه کمیسیون پیرامون این پرونده‌، گفت: ‌ارزیابی اولیه ما دال بر وجود انحصار برخی شرکت‌ها و واردکنندگان در حوزه نهاده‌های دامی است اما برای اعلام نظر قطعی منتظر پاسخ استعلام‌ها هستیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com