انجمن سلامت عمومی آمریکا: تهدید جدی آنفلوانزا در پاییز امسال

انجمن سلامت عمومی آمریکا: تهدید جدی آنفلوانزا در پاییز امسال
مرغداران اروپایی باید خود را برای مقابله با تعداد زیادی از سویه های مختلف آنفلوانزای پرندگان که در فصل پاییز و با شروع مهاجرت پرنده ها آغاز می شود، آماده نمایند.
مرغداران، با خطر جدی وقوع آنفلوانزای فوق حاد H5N8 مواجهند. این سویه همچنان در محیط باقی مانده است و اغلب در طیور مناطق جنوب ایتالیا و پرندگان وحشی ایتالیا، سوئیس و آلمان مشاهده می شود.

ضرورت بیوسکیوریتی مزرعه
فارم هایی که امنیت زیستی آن ها ناکافی است، با خطر زیادی روبه رو هستند و سازمان سلامت حیوانات انگلستان در ماه جاری میلادی، در مورد پتانسیل تهاجم جدید و پر قدرت ویروس H5N8 از پرندگان مهاجر قسمت مرکزی و جنوب اوراسیا هشدار داده است.
پروفسور یان براون (Ian Brown) و دکتر هلن رابرتس (Dr. Helen Roberts) از متخصصان انجمن سلامت عمومی آمریکا، در آخرین گزارش خود اعلام کردند که "امکان این که اروپا، به علت وجود پرنده های وحشی با H5N8 درگیر شود، بسیار بالاست. طی سال جاری، مواردی از ابتلا به این ویروس، در پرندگان وحشی و طیور مشاهده شده است.

اهمیت مسیر شیوع آنفلوانزا در سال 2014
این متخصصان توضیح دادند که مسیر شیوع آنفلوانزای H5N8 در سال 2014 حائز اهمیت است. در سال 2014 میلادی، این ویروس در ژاپن و کره جنوبی و در میان پرندگان وحشی دیده شد و کمی بعد، این ویروس در اروپا و آمریکای شمالی نیز مشاهده شد.
این دو متخصص اظهار داشتند: « اگر امسال نیز مسیر شیوع آنفلوانزای پرندگان به همین صورت باشد، انتظار خواهیم داشت که شاهد گسترش H5N6 در همان مناطق باشیم زیرا این سویه در طول تابستان، در میان تعداد زیادی از پرندگان مهاجر، در داخل کشور ژاپن و همچنین در کره جنوبی دیده شده است.»
پروفسور براون و دکتر رابرتس اظهار داشتند: «این ویروس برخلاف ویروس H5N8، شباهت هایی به سلول های انسانی دارد و به همین دلیل در مواجهه با آن، مسائل مربوط به سلامت عمومی باید به دقت در نظر گرفته شوند».
این گزارش بر روی میزان گسترش H5N8 در آفریقای جنوبی و گزارش اخیر فائو تاکید می کند و به آسیب پذیری این مناطق به دلیل درآمد کم مرغداری های کوچک، اشاره کرده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com