انجام تمهیدات لازم برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی به اقلیم کردستان عراق

انجام تمهیدات لازم برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی به اقلیم کردستان عراق
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: 800 میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی و تجهیز ماشین آلات کشاورزی طی دوسال به استان اختصاص یافته است
به گزارش قدس آنلاین از تبریز، کریم مهری در نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه که به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شده بود افزود: از محل خط اعتباری مکانیزاسیون یک هزار و 600 دستگاه تراکتور سنگین و نیمه سنگین و ادوات کشاورزی بین کشاورزان استان توزیع شده است. وی ضمن اشاره به روند توسعه آبیاری تحت فشار در استان افزود: تسهیلات بلاعوض برای این نوع آبیاری در اختیار کشاورزان قرار می گیرد .
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه استاندارد سازی وزن مرغ آماده طبخ قابل ارائه به بازار در اوزان یک هزار و 500 تا یک هزار و 800 گرم پیش بینی شده است افزود: رعایت این موضوع موجب کوتاه شدن دوره تولید گوشت و افزایش بهره وری در صنعت مرغداری خواهد شد و با رعایت اصول استاندارد سازی زمینه برای صادرات مرغ فراهم خواهد شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان ما از نظر تاسیسات مرغداری به حد کافی سرمایه گذاری صورت گرفته است افزود: تلاش داریم در امر صادرات مرغ نیز حضور داشته باشیم و برای صادرات به کشورهای همسایه برنامه ریزی داریم. رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به اقدامات انجام شده برای احیای دریاچه ارومیه در حوضه آن گفت: آبیاری نوین، کشت کلزا در دو هزار و 775 هکتار با یک سوم نیاز آبی، اصلاح بذر، بوته کاری و نهال کاری 18 هزار هکتار، جلوگیری از توسعه باغ ها و اصلاح باغ ها از جمله اقدامات صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه عده ای تاکنون به اهمیت موضوع خشک شدن دریاچه ارومیه پی نبرده اند، اعلام کرد: در مجموع اقدامات بسیار موثری تاکنون در زمینه های مختلف انجام شده اما اعتباری در این خصوص به این سازمان پرداخت نشده است اما ما مترصد تخصیص بودجه نمانده ایم و طرح های در دست اجرا مانند کانال کشی پایاب سد علویان ، بهکاشت و اصلاح الگوی کشت و اجرای طرح های آبیاری تحت فشار را ادامه می دهیم.
مهری با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی در صورت یکپارچه سازی و تجمیع اراضی از اجرای طرح آبیاری تحت فشار در این اراضی به میزان 85 درصد کل هزینه حمایت مالی بلاعوض می کند گفت: با توجه به شرایط حساس دریاچه اورمیه و مجاورت 11 شهرستان استان با این دریاچه، این سازمان از طرح های آبیاری تحت فشار و بارانی ، جهت کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی حمایت مالی بلاعوض می کند و افراد دارای حقابه از چشمه ها، قنات ها و منابع آب پایدار در اولویت اجرای این طرح هستند و ما از کسانی که خواهان استفاده از این تسهیلات هستند تقاضا می کنیم به ادارات جهاد کشاورزی در شهرستان ها مراجعه نمایند.
وی با بیان اینکه ما خواهان تجمیع زمین های کشاورزی به سبب کاهش هزینه تولید هستیم افزود: از کشاورزان و مردم فعال در این زمینه می خواهیم تا با توافق با یکدیگر و یکپارچه سازی اراضی از کمک های سازمان جهاد کشاورزی در این خصوص بهرمند شوند.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در خصوص انتقادهای صورت گرفته مبنی بر هدر رفت آب در بخش کشاورزی، گفت: درست نیست هر وقت از اتلاف آب سخن به میان می آید، همه انگشت های اتهام به سمت بخش کشاورزی باشد؛ خوب است منتقدین عزیز به قانون توزیع عادلانه آب هم توجه نمایند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص اجرای طرح بهکاشت که مصوب ستاد ملی احیای دریاچه اورمیه است، نیز گفت: ما برای الگو زیرساخت های اجرای این طرح را در شهرستان های بناب و ملکان آماده کرده ایم و آمادگی اجرایی شدن طرح بهکاشت در این دو شهرستان وجود دارد. مهندس مهری وی هم چنین از ذخیره سازی میوه مورد نیاز شب عید در استان خبر داد و افزود: نگرانی از این بابت در آذربایجان شرقی وجود ندارد.
 
نظرات شما
  •  

    امینی کارشناس گفت : ۹۳/۱۱/۱۶

    برادر عزیز جوجه ای که واکسن تزریقی دریافت میکند بایستی بعد از ۵۰ روزی کشتار شود.رادیکالهای آزاد واکسن تزریقی در انسان بسیار خطر ناک و سرطان زا مییبا شد

    پاسخ...
  •  

    نعمتی گفت : ۹۳/۱۲/۲۰

    با سلام اقای امینی کارشناس واکسن تزریقی فقط ی نوع پول حروم کردنه میگی نه دلیل بیار

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com