انجام آزمایش تشخیص بیماری بروسلوز از 243 راس گاو شیری

انجام آزمایش تشخیص بیماری بروسلوز از 243 راس گاو شیری
میزان شیوع تب مالت در انسان به طور مستقیم به شیوع بروسلوز در دامها بستگی دارد، از این رو برای جلوگیری از خسارات اقتصادی و مخاطرات بهداشتی این بیماری کنترل و یا ریشه کنی آن در حیوانات اجتناب ناپذیر است.  
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان زاوه با اعلام این مطلب افزود : بروز علائم بالینی بیماری در دام به سطح ایمنی گله ها وابسته بوده و در گله های غیر واکسینه، سقط جنین مهمترین علامت بروز بیماری می باشد. سقط جنین در گاو از ماه پنجم آبستنی به بعد و در گوسفند و بز در آخرین 2 ماهه دوره آبستنی حادث می شود. هرچند در تعدادی از دامهای مبتلا ، سقط جنین در آبستنی های دوم و بعد از آن نیز مشاهده می گردد، با این وجود بسیاری از دامهای مبتلا در آبستنی های دوم به بعد سقط جنین نمی کنند. از سایر علائم بیماری می توان به جفت ماندگی ، متریت ، ارکیت، ‌هیگروما ، کاهش تولید شیر ، عقیم شدن و نازایی موقت یا دائمی، تأخیر فواصل باروری و افزایش فاصله دوره شیرواری اشاره نمود.
دکتر ابوالحسن سیدین گفت : با توجه به اهمیت بیماری این شبکه ضمن بازدید از کلیه گاودارهای شیری از گاوهای شیری جهت انجام آزمایش بروسلوز خونگیری بعمل می آورد و از ابتدای سال جاری تا کنون از 243 راس گاو شیری خونگیری  گردیده است که خوشبختانه نتیجه آزمایش آنها منفی بوده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com