انتقال تمام دامداری‌ها از حواشی بجنورد ضرورت دارد

انتقال تمام دامداری‌ها از حواشی بجنورد ضرورت دارد

اسماعیل سیدی در گفتگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه تعداد قابل توجهی دامداری هنوز در حواشی این شهر فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کمیسیون بهداشت شورای اسلامی بجنورد بحث انتقال دامداری‌ها به خارج از شهر است.
وی تصریح کرد: در گذشته با همکاری مسئولان بهداشت شهرستان بخش قابل توجهی از دامداری‌های واقع در حواشی بجنورد به خارج از شهر انتقال یافتند.
عضو شورای اسلامی بجنورد همچنین تشکیل کمیته بهداشت و سلامت در شورای شهر را عاملی موثر در جهت حفظ بهداشت شهر به ویژه حواشی برشمرد.
وی تصریح کرد: بر این اساس جلسات مختلفی با حضور دستگاه‌های عضو برگزار و در خصوص معضلات بهداشتی بحث و تصمیمات خوبی گرفته شده است.
سیدی یکی از مهم‌ترین راهکارها برای حفظ بهداشت محیط در حواشی بجنورد را فرهنگ‌سازی و آموزش‌های چهره به چهره عنوان کرد و گفت: در این راستا حرکت‌های خوبی از سوی این کمیته آغاز شده است.
وی با تاکید بر اینکه رهاسازی فاضلاب خانگی از معضلات حواشی شهر است، تصریح کرد: بر این اساس به این افراد تذکرهای لازم ارائه و در صورت عدم توجه طبق هماهنگی‌ها با شرکت‌های خدمات‌رسان، یکی از خدمات با اولویت آب این منازل برای تکرار از بی‌توجهی قطع می‌شود.
مدیر مرکز آموزشی بهداشت بهسازان بجنورد یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین عوامل در راستای توسعه بهداشت در جامعه را آموزش به اصناف عنوان کرد.
وی گفت: در این راستا آموزشگاه بهداشت بهسازان تاکنون 4 هزار نفر از کسبه که در مشاغلی همچون؛ آرایشگاه‌ها، قصابی‌ها، اغذیه فروشی‌ها، کبابی‌ها و ... را آموزش‌های بهداشت دیده‌اند.
سیدی با بیان اینکه این دوره‌ها طی یک ماه و به مدت 45 ساعت برگزار می‌شود، تصریح کرد: از مجموع 4 هزار نفر کسبه شرکت کننده در این دوره‌ها، 3 هزار و 260 نفر موفق به اخذ گواهینامه شدند.
وی بیان داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده دوره‌های تکمیلی نیز به زودی در این آموزشگاه برگزار می‌شود.
عضو شورای اسلامی بجنورد آموزش‌های تکمیلی بهداشت را یک ماهه عنوان کرد و گفت: در این آموزش‌ها از اساتید متخصص و مجرب حوزه بهداشت و سلامت استفاده می‌شود.

 

 
کلمات کلیدی دامداری انتقال بجنورد
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com