انتقاد نماینده ساری از نقض استقلال انجمن جوجه یکروزه مازندران

انتقاد نماینده ساری از نقض استقلال انجمن جوجه یکروزه مازندران
نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی از آنچه که نقض استقلال انجمن جوجه یکروزه مازندران از سوی دفتر امور طیور وزارت جها کشاورزی نامید، انتقاد کرد.
محمد دامادی ساری گفت: بی توجهی دفتر امور طیور وزارت جهاد کشاورزی به استقلال این انجمن سبب شده است تا تولید کنندگان بخش صنعت طیور در مازندران برای دریافت حواله جوجه یکروزه با مشکل مواجه شده و حتی تحقیر شوند.
وی افزود: تعدادی از نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی پس از رایزنی های مختلف و نتیجه نگرفتن از آن، این موضوع را در قالب پرسشی از وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرده و تحویل هیات رییس مجلس شورای اسلامی دادند.
دامادی گفت: این پرسش که به امضای خودم ، کمال علیپور و سیدهادی حسینی نمایندگان مردم قائمشهر، سوادکوه شمالی ، سوادکوه و سیمرغ رسیده، از سوی هیات رییسه مجلس به کمیسیون کشاورزی ارسال شد.
وی افزود: از آنجایی که انجمن جوجه یکروزه مازندران بیش از 37 درصد مرغ گوشتی کشور را تامین می کند و با فاصله زیادی نسبت به دیگر استان ها ،رتبه نخست کشور را دارد ،تولید کنندگان مازندرانی با هماهنگی مسوولان استانی در چارچوب قانون و با طی کردن مسیر و تشریفات قانونی، مبادرت به تاسیس انجمن جوجه یکروزه به صورت مستقل کردند.
دامادی اظهار داشت: این انجمن در ابتدای تاسیس با ناملایماتی از سوی وزارت جهاد کشاورزی دولت گذشته مواجه بود، ولی با دخالت و رایزنی استاندار وقت و نمانیدگان مجلس تا حدودی مشکلات رفع شد.
وی افزود: متاسفانه در حال حاضر به رغم این که بیش از یک سال از تاسیس انجمن و فعالیت آن می گذرد و علیرغم شعارهای رییس دولت تدبیر و امید در زمان تبلیغات انتخاباتی که یکی از محورهای آن حمایت از تشکل ها و توسعه کمی و کیفی آنها بود، فعالیت انجمن جوجه یکروزه مازندران که یک انجمن صنفی است با برخوردهای ناروای دفتر امور طیور وزارت جهاد کشاورزی با مشکل مواجه شده است.
این نماینده مجلس مدعی شد: نه تنها هنوز ناملایمات گذشته نسبت به این انجمن بر طرف نشده ، بلکه متاسفانه چند مدتی است که برخورد شدید و تحقیر آمیزی با اعضای آن و تولید کنندگان صورت می گیرد.
وی گفت: ظاهرا برخی افراد در وزارت جهاد کشاورزی به بهانه مدیریت برنامه ریزی تولید از واگذاری تصدیگری امور به انجمن مازندران خودداری و تولید کنندگان استان را مجبور می کنند تا برای دریافت حواله جوجه مسافت زیادی را تا تهران طی و با واریز مبلغ یکهزار و 200 ریال به حساب انجمن تهران، از آنجا معرفی نامه دریافت کنند تا دفتر امور طیور حواله تحویل جوجه را برای آنان صادر کند.
نماینده مردم ساری در مجلس گفت: لازم است امور مربوط به جوجه یکروزه مازندران که با 37 درصد تولید کشور رتبه اول را با فاصله زیاد از دیگر استان ها در اختیار دارد، در چارچوب قانون به انجمن صنفی خودشان در استان واگذار شود تا وجوه نامشروعی که هم اکنون بابت هر قطعه جوجه یکهزار و 200 ریال به انجمنی در تهران پرداخت می شود، متوقف شود و همچنین انجمن مازندران بتواند نهاده های مورد نیاز تولید کنندگان را هم بموقع تامین کرده، در اختیار آنان قرار دهد.
وی گفت: مجموعه این مشکلات که تولید کنندگان صنعت طیور مازندران را در ماه های اخیر کلافه کرده سبب شده تا نمایندگان مازندران وزیر جهاد کشاورزی را برای پاسخگویی در این زمینه به کمیسیون کشاورزی فرا بخوانند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com