انتقاد عضو کمیسیون کشاورزی مجلس از واردات بی‌رویه مرغ و تخم‌مرغ

انتقاد عضو کمیسیون کشاورزی مجلس از واردات بی‌رویه مرغ و تخم‌مرغ
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منایع طبیعی مجلس با بیان این که واردات بی‌رویه مرغ و تخم‌مرغ، تولیدکنندگان داخلی را تا مرز ورشکستگی پیش برده است، ادعا کرد: وزارت بازرگانی عامل اصلی افزایش قیمت مرغ و تخم‌مرغ در هفته‌های اخیر است. 
سیدمحمدرضا حاجی‌اصغری با بیان این که قیمت مرغ و تخم‌مرغ در هفته‌های اخیر افزایش یافته است، تصریح کرد: احتمال کاهش قیمت مرغ و تخم‌مرغ در هفته‌های آینده بسیار کم است. 
نماینده مردم میانه در مجلس با بیان این که علت اصلی افزایش قیمت مرغ و تخم‌مرغ در هفته‌های اخیر برنامه‌ریزی‌های اشتباه دستگاه‌های مسئول است، گفت: وزارت بازرگانی با دخالت‌های خود نظام تولید در بخش‌های مختلف کشاورزی را به هم ریخته است. 
او افزود: بر اساس قانون افزایش ارتقا بهره‌وری محصولات کشاورزی باید واردات محصولات کشاورزی به عهده وزارت جهادکشاورزی باشد. 
حاجی‌اصغری با بیان این اعتقاد که وزارت بازرگانی از تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در داخل کشور حمایت لازم را انجام نمی‌دهد، اظهار کرد: واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی موجب ورود بیماری‌های دامی شده است که این موضوع هم یکی از علت‌های افزایش قیمت مرغ و تخم‌مرغ در هفته‌های اخیر است. 
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان این که توان تولید مرغ و تخم‌مرغ در کشور بسیار بالا است، تصریح کرد: متأسفانه هم‌اکنون تولیدکنندگان مرغ و تخم‌مرغ در کشور با 25 درصد از توان تولید خود، کار می‌کنند. 
حاجی‌اصغری با تأکید بر این که هم اکنون کمترین تقاضا را برای خرید مرغ و تخم‌مرغ در کشور داریم، گفت: با این وضع حمایت از تولیدکنندگان داخلی، در زمان اوج مصرف مرغ و تخم‌مرغ مانند ماه مبارک رمضان، باز هم شاهد افزایش قیمت این کالاها هستیم. 
او افزود: متاسفانه بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها هیچ اقدام موثری برای حمایت از کشاورزان و دامداران در بعضی از استان‌ها نشده است. 
حاجی‌اصغری درباره راهکارهای کاهش قیمت مرغ و تخم‌مرغ در بازار داخلی تصریح کرد: باید با حمایت از تولیدکنندگان داخلی و افزایش تولید در داخل کشور قیمت مرغ و تخم‌مرغ را کاهش دهیم، اما متاسفانه وزارت بازرگانی با دخالت‌های خود و استفاده از روش منسوخ واردات بی‌رویه، قصد کاهش قیمت را دارد. 
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان این که سازمان نظام مهندسی کشاورزی بزرگ‌ترین سازمان نظام صنفی کشور است، گفت: متأسفانه حدود 145 هزار مهندس بیکار در این سازمان عضو هستند و این در حالی است که وزارت بازرگانی به جای حمایت از این مهندسان به واردات بی‌رویه کالا روی آورده است. 
 
نظرات شما
  •  

    اشکان گفت : ۹۰/۰۱/۲۹

    با سلام:
    خدا پدر این آدمو بیامرزه که حداقل حرف دل مارو زد.کاش وزارت بازرگانی گوش شنوا داشت

    پاسخ...
  •  

    - گفت : ۹۰/۰۶/۰۹

    بایک نگاه کوتاه می توان درایت مسئولین رادرخصوص تولید مرغ گوشتی بدانیم چراواردات نباشد چون سود کلانی برای واردکننده دارد وگرنه هرمرغ حدود 5کیلو دان می خورد که یک سوم آن سویاوبقیه ذرت است یعنی 3700تومان فقط این محصول قیمت جوجه نیز درزمان ارزانی باکرایه 700تومان دارو وواکسن 400تومان وکنسانتره وخرده مواد حداقل 500تومان وکارگرحداقل 250تومان سوخت درزمستان حداقل 400تومان وبرق بایارانه 100تومان اگر تلفات درکارنباشد جمع هزینه یک مرغ 2.5کیلویی 5450تومان می رباشد خود قاضی باشید ودرایت مسئولین رابدانید که چه بلایی سرمرغدارمی آورند

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com