انتقاد از بحران سازی در صنعت طیور مازندران با اظهارات یک مسئول/ آماده مناظره با دامپزشکی هستیم

انتقاد از بحران سازی در صنعت طیور مازندران با اظهارات یک مسئول/ آماده مناظره با دامپزشکی هستیم
دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یکروزه مازندران از آمادگی تولیدکنندگان برای مناظره با سازمان دامپزشکی با توجه به شایعات اخیر مطرح‌ شده خبر داد و گفت: طبق اظهارات مسئولان سازمان دامپزشکی، حتی یک مورد آلودگی در مرغ صنعتی وجود ندارد.
به گزارش فارس، سیدحمزه درواری، رئیس کانون کارفرمایان استان مازندران دقایقی قبل  به سؤالات خبرنگاران درباره مشکلات اخیر پیش‌آمده در مورد سلامت مرغ‌های گوشتی تولیدشده استان پاسخ داد.
وی با اشاره به اینکه بیماری آنفلوانزا بیش از واقعیت در مازندران بزرگ نمایی شده است، اظهار داشت: اظهارات عجولانه و مبهم یک مسئول سازمان دامپزشکی کشور بر بحرانی‌شدن این موضوع کمک کرد.
این نماینده فعال کارفرمایی با بیان اینکه بیماری موجود فقط در بخش مرغ‌های بومی مشاهده شده است که از سوی شهرهای دیگر همچون ورامین به استان ارسال شد، افزود: این موضوع بیانگر کوتاهی سازمان دامپزشکی کشور در شناسایی به موقع و ممانعت از ورود آن به مازندران است.
درواری با اشاره به اینکه با بررسی‌ فنی و دقیق تاکنون هیچ آثاری از بیماری در مرغ های صنعتی مشاهده نشده است، گفت: متأسفانه بیان نارس، مبهم و و چند پهلو از سوی سازمان دامپزشکی به گونه‌ای بود که زمینه ایجاد شایعات دردسر آفرین برای صنعت طیور مازندران فراهم شد، تا این حد که باور عمومی بر این بنا شد که مرغ صنعتی مازندران غیربهداشتی و ناقل بیماری است.
دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک روزه مازندران گفت: مازندران به دلیل برخورداری از بهترین اقلیم برای پرورش مرغ، امکان صادرات به دیگر شهرها را ندارد و این ممنوع‌سازی شائبه‌های فراوانی را برای تضعیف جایگاه صنعت ایجاد کرده است.
وی در ادامه تأکید کرد: در دنیا دولت‌های باتدبیر معمولاً منطقی‌ترین و کم هزینه‌ترین راهکار را برای برخورد با وقایع این‌چنینی اتخاذ می‌کنند، اما در کشور ما آسان‌ترین کار یعنی محدودسازی لحاظ می‌شود.
درواری تصریح کرد: اگر دولت قصد ممنوعیت دارد، قطعاً باید زیان های وارد شده از این تصمیم را به تولیدکننده بپردازد، چرا که هم اکنون فروش جوجه یکروزه و مرغ گوشتی در پایین‌ترین قیمت خود انجام می‌شود.
وی با ارائه آماری از میزان تولید جوجه یکروزه کشور گفت:‌ هم‌اکنون مازندران 35 درصد از جوجه یکروزه کشور را تولید می‌کند.
رئیس کانون کارفرمایان استان مازندران با اشاره به وضعیت صنعت طیور مازندران به نکات مهمی پرداخت و گفت: اعتقاد ما در وضعیت بحرانی صنعت در مازندران این است که سازمان دامپزشکی به جای شفاف‌سازی درست، ابهام‌گویی کرده است.
وی افزود: برای خروج مرغ گوشتی از مازندران به دیگر استان‌ها ممنوعیت وجود دارد، در حالی که هنوز هیچ سند دقیقی از آلودگی مرغ گوشتی صنعتی وجود ندارد.
درواری گفت: تا به حال سازمان دامپزشکی براساس شایعات و اظهارات بی‌اساس رأی به ممنوعیت خروج مرغ از مازندران داده است و اگر مبنا چنین است، چرا در سایر شهرها این قانون اجرا نشده است.
وی با بیان اینکه سازمان دامپزشکی باید کانون آلودگی را در استان مشخص کند، گفت: باید سؤال کرد که آیا کل مازندران و یا بخشی از آن در شعاع مسافتی مشخص کانون آلودگی است و اقدام ممنوعیت خروج تنها در کانون آلودگی اعمال شود.
دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یکروزه مازندران تأکید کرد: شرکت پشتیبانی امور دام، تنها مرغ‌های تا سایر 2 کیلو و 300 گرم را به کشتارگاه‌ها مجوز کشتار داده است و اکنون با شرایط پیش آمده به دلیل قرار گرفتن مرغ در شرایط وزن‌گیری، این مرغ‌ها به بیش از 3 کیلوگرم رسیده‌اند و از سایز مشخص‌شده عبور کرده‌اند.
وی گفت: اگر ممنوعیتی برای خروج مرغ مازندران وجود دارد،‌ آیا جامعه انسانی مازندران دچار بیماری نخواهند شد؟ بنابراین، اگر منشأ این بیماری بر فرض محال در مازندران باشد، باید همان منطقه و بخشی از استان قرنطینه شود.
درواری گفت: اطلاعات فنی انجمن صنفی نشان می‌دهد که کانون آلودگی از سایر شهرها است و سازمان دامپزشکی باید کم‌کاری خود را در کنترل بیماری در شهرهای مبدأ جبران کند و اقدامات پیش‌گیرانه انجام دهد تا مرغ‌های آلوده به مازندران نیاید.
دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یکروزه مازندران از آمادگی خود برای مناظره با مسئولان سازمان دامپزشکی کشور خبر داد و گفت: هرگونه مناظره با این افراد برای شفاف‌سازی شرایط فعلی وجود دارد.
 
نظرات شما
  •  

    اطلاعیه مهم گفت : ۹۴/۰۴/۰۱

    با‏ ‏سلام‏ ‏مرغداران‏ ‏عزیز‏ ‏وزحمتکش‏ ‏فردا‏ ‏مورخ‏ ‏۲/۴/۹۴‏ ‏ساعت۱۰صبح‏ ‏جلو‏ ‏درب‏ ‏استانداری‏ ‏مازندران‏ ‏شهر‏ ‏ساریتجمع‏ ‏مسالمت‏ ‏آمیز‏ ‏برای‏ ‏رفع‏ ‏مشکلات‏ ‏مرغداری‏ ‏وملاقات‏ ‏حضوری‏ ‏با‏ ‏استاندار‏ ‏محترم‏ ‏میباشد‏ ‏حضور‏ ‏شما‏ ‏مرغداران‏ ‏الزامی‏ ‏است‏ ‏لطفا‏ ‏اطلاع‏ ‏رسانی‏ ‏شود

    پاسخ...
  •  

    حسن گفت : ۹۴/۰۴/۰۱

    باسلام جریان انفولانزایک جریان انتقام ازمرغداران مازندران هست اززمان جداشدن ازانجمن و،،،،،این قضیه شروع شد امابه چه فیمت _ واقعابرای جهادکشاورزی متاسفم وهمین طوراستاندار( جریان سیاسی هست) خداکند استاندار دخالت کند ازاین موضوع ناجوانمردانه جلوگیری کند واقعا این صنعت دیگه نفس اخرومیکشه که پایان صنعت طیورکشور مان تولدصنعت مرغ ترکیه و---- عجب اقتصاد مقاومتی هوراهورابه مسولین واقعاخجالت داره

    پاسخ...
  •  

    علی عرب گفت : ۹۴/۰۴/۰۲

    آقای درواری ممنون از مطالبی که ایراد فرمودید متاسفانه اداره کل دامپزشکی با اطلاع رسانی خام و ناپخته و شایعه سازی صنف تولیدکنندگان طیور استان را دچار چالش کرده که باید در این مورد جوابگو باشد.

    پاسخ...
  •  

    امین گفت : ۹۴/۰۴/۰۲

    سلام،ما یکی از مرغداران کرج هستیم،بزرگنمایی، در آنفلانزا در مازندران،تمام این صنعت حتی در بخش تخمگذار در سراسر کشور، تحت شعاع خود قرار داد،به نحوی که با ممنوع شدن صادرات به کشورهای همسایه از جمله عراق مواجه شدیم،که، قیمت تمام شده، تخم مرغ واقعا به ضرر تولید کنندگان میباشد،از جمله مرغ گوشتی که وضعیت صد چندان بد تری را تجربه میکند،از مسولین دامپزشکی،و جهاد کشاورزی، خواستار ورود به این موضوع با نگاه واقع بینانه،و حمایت گرایانه، به این مشکل در صنعت دام و طیور هستیم،تا بخش تولید با ضرر کمتری بتواند.

    پاسخ...
  •  

    مرغدار خوی گفت : ۹۴/۰۴/۰۲

    من در تعجبم چرا این انفولانزا در استانه ما رمضان پیدا شد اقای مسوول دامپزشکی ایا باید این موضوع رسانه ای میشد با یک کلمه اتش زدی به کل این صنعت البته برای شما بد نمیشه واردات میکنید از حقالناس بترسید

    پاسخ...
  •  

    تولیدکننده بی پناه گفت : ۹۴/۰۴/۰۲

    سلام اقای درواری :تیر ازکمان جو رفت نیایدبشصت باز پس لازم است درهمه کاری تاملی:نمصاحبه ها توجه کنیدهمه تاریخ تعریف میکنندعمدتا بجای درمان مسئله بار اظهار وجودی داردونتیجه ان نابودی زندگی عده ای تولیدکننده که نمیگویم میخواهندایثار کنند بلکه میخواهندزندگی کنند.یک اظهار نظر غیر مسئولانه ازجوجه فروش تاگوشتی وتخمگذاررا بتباهی میکشاند در صورتیکه همه ما میدانیم دردامپزشکی کارشناس متخصص بجای بهرهمندی از تخصص مربوطه حواله صادر میکند واز طرفی با اینهمه انتی بیوتیک مصرفی تمام جوجه های
    ورود بمزرعه4منفی؟

    پاسخ...
  •  

    محمد‏ ‏ازساری گفت : ۹۴/۰۴/۰۲

    دست‏ ‏مرغداران‏ ‏مازندرانی‏ ‏که‏ ‏در‏ ‏تاریخ‏ ‏‏ ‏۹۴/۴/۲روبرو‏ ‏درب‏ ‏استانداری‏ ‏مازندران‏ ‏حضور‏ ‏بعمل‏ ‏آوردند‏ ‏ممنون‏ ‏داریم‏ ‏انشاالله‏ ‏صنعت‏ ‏مرغداری‏ ‏بهتر‏ ‏شود‏ ‏مرغدران‏ ‏عزیز‏ ‏متحد‏ ‏باشید‏ ‏‏ ‏با‏ ‏تشکر

    پاسخ...
  •  

    مرغدار ازخراسان رضوی گفت : ۹۴/۰۴/۰۳

    باسلام مدت دوسال است آقای وزیر می خواهد برای برون رفت صنعت مرغداری ازبحران ،فکری بکنه در کدوم امتحان دوسال فرصت فکرکردن به یک نفرمی دن پس آقای وزیر شمازدوسال پیش رفوزه ومردودی کارنامتو ازمرغداران جلوسالن ویاازوسط میله های زندان تحویل بگیر

    پاسخ...
  •  

    مهندس بیکار جامعه گفت : ۹۴/۰۴/۰۳

    مهم نیست دوستان خودتونو نارحت نکنید مهم جیب آقایونه که داره پره میشه تولید معنا نداره،اقتصاد مقاومتیه دیگه باید صبر کنیم صبور باشید!!!

    پاسخ...
  •  

    محمود کلانتری گفت : ۹۴/۰۴/۰۳

    همکاران محترم مرغدار این کار همیشگی سازمان جهاد وکشاورزی برای پایین امدن قیمت مرغ این شایعات ساخته وسپس بهدف رسیدن تکذیب می کنند واین نوع مدیریت درکشور ماتکراری است که ازجیب مرغداران بروزه داران هزینه کنند ولو به بها ازبین رفتن این صنعت

    پاسخ...
  •  

    مرغدار از ساری گفت : ۹۴/۰۴/۰۳

    جناب اقای درواری شما که مر غدار نیستید و چه میدونی درد مرغدار چیه هتما یادتونه در سال 1391 موقعی که مرغ یک مقطعی قیمتش بالا رفته بود شما مجری طرحی بودی که خروج مرغ زنده رو از استان ممنوع کردید و قیمت مرغو هر کیلو 1000 تومان پایین اوردید تا کی میخوای نونو به نرخ روز بخوری خودتو بیش از این ظایع نکن

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com