امیدی به‌خود‌کفایی‌ گوشت با باز بودن دروازه‌های قاچاق نیست

امیدی به‌خود‌کفایی‌ گوشت با باز بودن دروازه‌های قاچاق نیست
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تا زمانی که دروازه‌های خروج غیر‌قانونی دام زنده و گوشت باز باشد امیدی به خود‌کفایی نیست‌و گفت: عامل گرانی گوشت قرمز در کنار ضعف مدیریت دولت و کمبود نظارت دستگاه های اجرایی کمبود دام زنده به دلیل نگه‌داری برای پروار کردن است. غلامرضا نوری‌قزلجه با بیان اینکه فصل بهار، زمان پروار کردن‌ دام‌ها است و عمدتا برای کشتار و مصرف از آن ها استفاده نمی‌شود، افزود: کمبود گوشت قرمز در بازار گرانی را بر مردم تحمیل کرده است.
نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که روند افزایش نهاده‌ها و خوراک دام تأثیر عمده‌ای بر بالا رفتن قیمت مواد پروتئینی دارد، تصریح کرد: وقتی غذای دام با افزایش قیمت مواجه شود در بهای تمام شده‌ای که به دست مصرف‌کننده می‌رسد تغییر ایجاد کرده و بالا رفتن قیمت مواد پروتئینی را سبب می‌شود.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس از کمبود دام زنده برای کشتار در فصل بهار خبر داد و گفت: عامل گرانی گوشت قرمز در کنار ضعف مدیریت دولت و کمبود نظارت دستگاه های اجرایی کمبود دام زنده به دلیل نگه‌داری برای پروار کردن است.
این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه دولت باید با شناخت نیاز بازار از نوسان قیمت کالا‌ها و مواد غذایی اساسی مردم جلوگیری کند، افزود: مسئولان اجرایی کشور برای جلوگیری از نوسان قیمت‌ها در بازار باید دست دلالان را از قیمت گذاری‌ها کوتاه کند.
وی با بیان این مطلب که رسیدن به خود‌کفایی در تأمین گوشت قرمز کشور سخت نیست، تصریح کرد: با حمایت از تولید‌کننده داخلی و در اختیار قرار دادن مایحتاج آنان می‌توان شاهد خود‌کفایی در تولید گوشت قرمز و عدم وابستگی به کشور‌های بیگانه بود.
نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس با اشاره به قاچاق دام زنده توسط سود‌جویان، گفت: تا زمانی که دست دلالان کوتاه نشود نمی‌توان برنامه‌ریزی دقیقی برای شناخت کاستی‌های بازار داشت.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، یادآور شد: هر چقدر تولید گوشت قرمز در کشور بالا  و بتواند پاسخ گوی نیاز‌ها باشد تا زمانی که دروازه‌های خروج غیر‌قانونی دام زنده و گوشت باز باشد امیدی به خود‌کفایی نیست.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com