امکان صادرات 100 هزار تن مرغ گوشتی وجود ندارد

امکان صادرات 100 هزار تن مرغ گوشتی وجود ندارد
در اوایل اردیبهشت امسال بود که خبر از صادرات مرغ ایرانی به کشورهای دیگر بر روی تلکس خبرگزاری های مختلف رفت و البته باعث تعجب ما هم شد.
البته این تعجب به دلیل اتفاقات سال گذشته و کمبودهای آن سال بود و دلیل دیگری نداشت.
اساسا میزان تولید کشور مشخص نیست تا بفهمیم که خارج شدن 20 هزار یا 100 هزار مرغ گوشتی از چرخه بازار داخلی، اثر منفی بر کشور خواهد داشت یا خیر، اما در بخش کشاورزی هر چیزی ممکن رخ دهد.
صادرات 100 هزار تن مرغ از کشور را مسئول اتحادیه مرغداران گوشتی اعلام کرده بود، و صحت این گفته بر عهده ایشان است اما دکتر حسن مهربانی یگانه رئیس انجمن تولید کنندگان جوجه یکروزه نظری غیر از این دارد و اصولا این حجم صادرات را واقعی نمی داند.
دکتر حسن مهربانی یگانه گفت: به چند دلیل، کشور از صادرات مرغ در تناژ زیاد بی بهره است و ما خیلی نمی توانیم در این بخش صادرات داشته باشیم.
وی در مورد دلایل این اظهار نظر خو گفت:کیفیت گوشت مرغ تولیدی در کشور بالا نیست، وزن مرغ تولیدی مناسب برای صادرات نیست و مهمتر آنکه، هیچ کشتارگاهی که بتواند مرغ برای صادرات کشتار کند در کشور وجود ندارد.
رئیس انجمن تولید کنندگان جوجه یکروزه در ادامه افزود: عمده تولید ما برای داخل است و ما در این بخش هیچوقت نگاه صادراتی نداشته ایم.
وی با اشاره به نبود امکانات صادراتی برای بخش طیور گفت: اگر چرخ صادرات شروع به حرکت کند، امکانات مناسب ایجاد خواهد شد، از جمله کشتارگاه ها خود را اصلاح خواهند کرد.
دکتر مهربانی یگانه افزود: صنعت مرغداری و طیور در کشور هنوز صنعتی نشده است، به این دلیل نمی توان برای صادرات سنگین برنامه ریزی کرد.
 
نظرات شما
  •  

    اميد گفت : ۹۲/۰۳/۰۶

    با سلام
    با تشكر از دكتر مهرباني بدليل نكات سنجيده بنده اعلام مي كنم جهت بحث تبليغاتي و سياسي؛ صادرات مرغ بدون كيفيت و استاندارد توسط تاجران عراقي و يا ايراني با دور زدن استانداردهاي جهاني و عراقي به عراق صادر مي شود و باعث بدنامي مرغ ايران در عراق شده و كساني كه بخواهند در آينده و به صورت صحيح صادرات انجام دهند دچار چالش شده اند. بخش داخلي اين صنعت كه دچار آسيب جدي شده بخش صادرات نيز با سياست هاي غلط دولت تخريب مي گردد و دولتي ها فقط به فكر پركردن جيب خودشان نباشند.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com