امکان ذخیره سازی تخم مرغ توسط تولیدکنندگان یکی از دلایل کاهش در بازار

امکان ذخیره سازی تخم مرغ توسط تولیدکنندگان یکی از دلایل کاهش در بازار

تولیدکنندگان به دلیل خنک بودن هوا می توانند حجمی از محصول تخم مرغ خود را ذخیره کنند و بدین ترتیب با افزایش تقاضا و کاهش عرضه، کمبود این محصول را شاهد خواهیم بود.
سخنگوی وزارت جهاد کشاورزی با اعلام این مطلب در گفت و گو با ایانا درباره افزایش قیمت تخم مرغ در بازار گفت: هر ساله با شروع فصل سرما شاهد چنین تنشی هستیم.
دکتر محمدحسین انصاری فرد افزود: در فصل زمستان مصرف تخم مرغ به دلیل تقاضای بالا و گرایش مردم به مصرف، بیشتر می شود.
وی خاطرنشان کرد: مرغداریها به دلیل سرمای هوا مجبور نیستند که محصولات خود را بلافاصله به بازار منتقل کنند چون امکان ذخیره سازی دارند.
دکتر انصاری فرد وجود بیماریهای فصلی از جمله برونشیت را که باعث افزایش تلفات در مرغداریها می شود، از دیگر عوامل بالا رفتن قیمت تخم مرغ در بازار برشمرد و افزود: این عامل که به استرس سرما معروف است، تولید را پایین می آورد.
وی در ادامه گفت: بهترین راهکار برای جلوگیری از این وضعیت آن است که تولید را آنقدر بالا ببریم که تفاوتهای ناشی از عوامل ذکر شده فاحش نشود.
دکتر انصاری فرد افزود: این افزایش قیمتها دوره ای است و وزارت جهاد کشاورزی به زودی تزریق تخم مرغ به بازار را انجام خواهد داد تا قیمتها شکسته شود.
شوک کشاورزی در هدفمند کردن یارانه ها کمتر از سایر بخش هاست
سخنگوی وزارت جهاد کشاورزی با اعلام این که در راستای هدفمند کردن یارانه ها شوک کمتری به بخش وارد خواهد شد، گفت: یارانه نهاده هایی چون بذر، کود، ماشین آلات و .... ظرف پنج سال آینده اعمال خواهد شد که این امر باعث می شود بخش کمتر تحت تاثیر قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: ایران باید همچون سایر کشورها به سمت اقتصادی شدن پیش برود، بنابراین در حال حاضر باید آماده سازی انجام شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com